Værksted Gardasøen

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 155
Besvar
ole
Indlæg: 72
Tilmeldt: 06 okt, 2003 17:38
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Værksted Gardasøen

Indlæg af ole » 08 apr, 2005 21:37

Den gamle dame skal en tur hjem igen.

I hvert fald på sommerferie ved Gardasøen.
Så tænkte jeg at den havde fortjent en ny kobling, hvis den klarede turen. Det plejer den at gøre. Faktisk kører den altid rigtig godt sydpå i varmen og på Oktan 100.

"Hun" har før fået nye dele i italien til meget favorable priser.

Er der nogen som kender et godt værksted derenede ca. mellem Garda og Verona?

Hilsen Ole



ole
Indlæg: 72
Tilmeldt: 06 okt, 2003 17:38
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af ole » 09 jul, 2005 02:51

Ok, jeg fandt selv et. I den lille by Caprino fik jeg skiftet begge koblingscylindre og et baghjulsnav til godt 3000,-

På regningen kunne jeg se at timeprisen er 22 Euro. Et godt stykke under et autoriseret Alfa værksted herhjemme.

De kan kun Italiensk men de tilkaldte en lækker tysktalende signorina så vi kunne komunikere. Mit bilteknisk tyske er dog ikke at prale af men det gik dog. Jeg blev desuden hentet og bragt til mit camping-residens mens "Maurizio" tog sig af min 155.

Både ud- og hjemturen gik som planlagt og 155'eren elsker de lange hurtige stræk. Jeg lå som regel på 150 kmt og alligevel holdt den mere end 12 km/l.

Jeg har nu 3 gange prøvet forskellige værksteder i Italien og har kun haft gode oplevelser. Mekanikerne denede kender jo disse biler ud og ind. Desuden er der jo altid garanti på reparationen. Og den gælder i hvert fald i hele europa.

PS: Var også på Alfa Romeo Museet i Arese men det er en anden historie.

God tur

Ole

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Generelle emner"