utæt styretøj

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 155
Besvar
bikerman
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28 nov, 2003 03:48
Geografisk sted: Danmark

utæt styretøj

Indlæg af bikerman » 07 apr, 2006 23:08

styretøjet på min 155 v6 er utæt. Findes der en typisk fejl og kan den udbedres uden at hele tandstangen skal skiftes..? Den har gået 250.000 km og kører ellers som en drøm..



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 08 apr, 2006 00:25

Utæt for hvad - du mener formentlig powersteering olie, der er ikke andet at gøre end se alle slanger, rør fra pumpen til tandstangen og selve tandstangen efter for utætheder.
Erik

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 08 apr, 2006 00:26

Utæt for hvad - du mener formentlig powersteering olie, der er ikke andet at gøre end se alle slanger, rør fra pumpen til tandstangen og selve tandstangen efter for utætheder.
Erik

bikerman
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28 nov, 2003 03:48
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af bikerman » 12 apr, 2006 01:37

Det er olien jeg selvfølgelig mener...

Jeg skal have gået alt igennem en af de nærmeste dage. Det var bare hvis der er en typisk del der bliver slidt. O-ringe eller lign...

mvh
Bikerman

jensebhansen
Indlæg: 163
Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jensebhansen » 12 apr, 2006 06:51

Hej,

Jeg har igennem et stykke tid haft et lignende problem på min 75'er. I starten troede jeg at det var tandstangen der var utæt da der var gået en manchet, og området omkring den ødelagte manchet var meget olieret. Jeg skiftede tandstand med nye mancheter, men jeg havde stadig problemet. Heldigvis har jeg en del ekstra stumper jeg kunne prøve med, så jeg skiftede alle slangerne mellem pumpen og pumpen - altså alt det på tryksiden. Jeg fortalte min far, der er forhenværende automekaniker om problemet, og han gjorde mig opmærksom på at min problem kunne skyldes luft i systemet, som presser olie ud af beholderen. Dette passede faktisk fint med hvad jeg så i motorrummet, for det var meget beskidt netop omkring beholderen. Jeg har nu også skiftet pumpen og sugeslangen mellem beholderen og pumpen, og indtil videre virker det fint. Min teori er nu at pumpen har suget luft ind i systemet, og det kan kun komme ud et sted nemlig ved beholderen.

Hvis du vil finde udaf hvor din bil spilder olie, så er det nok en god ide at starte med motorvask. Måske er det muligt at købe noget sporestof som kan tilsættes olien, så lækagen nemmere kan lokaliseres. Hvis du har samme problem som jeg havde, så er det ret svært at finde, uden at skifte pumpen, men måske kan du være heldig at find en brugt til en fornuftig pris.

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Generelle emner"