nybagt 155 ejer

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 155
Besvar
dmode
Indlæg: 6
Tilmeldt: 16 dec, 2003 05:52
Geografisk sted: Danmark

nybagt 155 ejer

Indlæg af dmode » 16 dec, 2003 05:57

jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en 155 fra 96. bilen er en 2,0 ts 16v sport, altså med sportsundervogn, sort kabine osv. MEN i servicebogen står bilen som en: 155 2,0 ts 16v sport "Bella Ezza". er der nogen der ved hvad der adskiller denne model fra andre sport? bilen er blåmetallic, med alt indfarvet, samt med komplet sort og blå læderkabine, også på døre... kabinen er sej, men ser dog eftermonteret ud....



Niels Beck
Indlæg: 25
Tilmeldt: 06 nov, 2003 05:36
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Niels Beck » 13 feb, 2004 05:55

Hej Dmode

Du skulle vel ikke have købt din bil hos A1 Biler i Århus ??

Mvh
Niels

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 13 feb, 2004 22:40

Hej dmode - det lyder som om du har købt en special model, som blev hjemtaget i forbindelse med en Alfa designudstilling (frit efter hukommelsen "Bella Necessare") på Kunstindustri Museet i Kbh. efteråret '96. Foruden den blåmetallic lakering havde modellen 15" blanke alufælge. De "almindelig" S(port) modeller havde 16" mørkegrå eller sorte Speedline alufælge. Jeg mener, at special modellen ikke havde hæk- og panelspoilere som S'en.
16" fælgene og spoiler-kittet var en fabriksoption, som importøren gjorde til standard momtering her i DK.

dmode
Indlæg: 6
Tilmeldt: 16 dec, 2003 05:52
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af dmode » 01 mar, 2004 07:11

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af Niels Beck</i>

Hej Dmode

Du skulle vel ikke have købt din bil hos A1 Biler i Århus ??

Mvh
Niels
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hej Niels
Jo det har jeg, har gjort i nælderne? fik den temmelig billigt, langt under den udbudte pris i ren handel.
mvh
dmode

dmode
Indlæg: 6
Tilmeldt: 16 dec, 2003 05:52
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af dmode » 01 mar, 2004 07:14

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af elp</i>

Hej dmode - det lyder som om du har købt en special model, som blev hjemtaget i forbindelse med en Alfa designudstilling (frit efter hukommelsen "Bella Necessare") på Kunstindustri Museet i Kbh. efteråret '96. Foruden den blåmetallic lakering havde modellen 15" blanke alufælge. De "almindelig" S(port) modeller havde 16" mørkegrå eller sorte Speedline alufælge. Jeg mener, at special modellen ikke havde hæk- og panelspoilere som S'en.
16" fælgene og spoiler-kittet var en fabriksoption, som importøren gjorde til standard momtering her i DK.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hej Erik
Bilen har godt nok ikke spoileren ej heller speedline alu. tilgengæld har den panelspoilerne samt sportkabinen. alufælgene er ikke blanke 15´men AZEV 17´men disse er nok eftermonterede?
mvh
dmode

Niels Beck
Indlæg: 25
Tilmeldt: 06 nov, 2003 05:36
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Niels Beck » 02 mar, 2004 05:32

Hej Dmode
Nej det tror jeg nu ikke, men jeg kénder ikke bilen, men har selv forsøgt og sælge min 155 2,0 16V Super via www.bilbasen.dk og blev i den sammenhæng kontaktet af sælgeren fra 1A biler Erling Jørgensen.

Han ville tage min bil i kommision hvilket jeg også mener din var da den var til salg og mente at han kunne sælge den i løbet af 1 måned. Jeg besøgte derfor 1A biler og han havde på dette tidspunkt den 155'er til salg som du nu ejer, han fortalte mig at den tidligere ejer havde udskiftet den orginale kabine med en komplet sort/blå læderkabine. Derfor er din kabine ikke den originale/standard men derimod en fed læderkabine.

Bilen så nu meget fed, med læderkabine og 17" alufælge, håber den kører godt og så er det jo kun et plus hvis du kunne presse prisen ned.

Personligt har jeg ikke meget fidus til A1's hastighed med a sælge en 155'er, han har pt en til salg som har stået i snart 2 måneder og han ved hvad han vil have for det.

Hvor meget kunne du få ham ned på, jeg mener der var udbudt til 69.000 Kr ?

dmode
Indlæg: 6
Tilmeldt: 16 dec, 2003 05:52
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af dmode » 11 mar, 2004 04:18

Hej Niels
Bilen fik jeg til et pænt stykke under 60. Grunden til at jeg troede jeg måske havde gjort lidt i nælderne, er at jeg ved fra adskillige sager i aviserne, at 1A Biler vist ikke er helt fin i kanten. Men jeg gik vognen grundigt efter, og så vidt jeg kunne se, var der ikke nogle hunde begravet i den. Kilometertallet virker reelt nok, og der skulle skiftes en køler samt 4 dæk. Ellers er vognen fin nok. den kører helt fantastiskt, især efter en chipkur. Den knirker lidt hist og pist, som en rigtig ALFA skal, men på mirakuløs vis, virker alt det elektriske[;)]. Fik du så solgt 155 eren? tror ikke prisen på sådan en kan være meget over 60 kilo efterhånden[:(]
mvh

Niels Beck
Indlæg: 25
Tilmeldt: 06 nov, 2003 05:36
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Niels Beck » 14 mar, 2004 04:03

Hej Dmode
Nej jeg har ikke solgt endnu, jeg skulle have været til udlandet og arbejde i et par år og skulle derfor have været af med min 155'er men desværre kommer jeg ikke afsted alligvel og har derfor ikke nogen hast med at sælge.
Jeg fik et eksemplar af kommisions aftalen med af 1A biler og læste den igennem og synes at det var en dyr måde at sælge på.
Han skriver at hans begyr kun er 1500,- kr men han skal også tjene på bilen i mit tilfælde vil han sætte den til slag for 64.900 han skulle så have 4.900.- af salgsprise plus salgsgebyr på 1500,-. Han har pt en 155 til slag som er stået i snart 3 måneder til mig sage han at den kunne sælges på en måned !!!!! Ophæver man komissionsaftalen skal man betale 70,- pr dag bilen har stået hos ham hvor jeg jo selv har betalt forsikring og vægtafgift så det er en fed forretning for ham. Han har kun udgifter til internet annocering som han gør via Bilbasen og det er jo gratis udover den tid han skal side foran PC'en.
Jeg vil personligt vælge et andet firma hvis jeg skulle have min bil i kommission dog skal jeg sige at jeg ikke kender noget til konkrete sager om firmaet, men jeg bor ikke i Århus og ser derfor ikke lokale nyheder hvor evt sager jo nok vil have været beskrevet.
Hvor har du fået din chip tunet og hvor meget kostede det ?
[:)]

dmode
Indlæg: 6
Tilmeldt: 16 dec, 2003 05:52
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af dmode » 21 mar, 2004 20:41

Hej Niels
Bilen er blevet chiptunet hos RH motorsport i nærheden af Fjeritslev i Nordjylland. Jeg er gået over på 98 oktan, og sat kn kit på den, istedet for kn filter i den originale luftfilterboks. da den blev målt havde den kun 143 hk. på 95 oktan og med kn indsatsen. Nu yder den 163 hk med kn kit, chip og 98 oktan. yderligere er den knap så hystrerisk og lettere at køre ved de lave omdrejninger. Går nu og overvejer et sæt skrappere knaster. men skal lige overveje det, da bilen har gået 180 tusinde kilomter, og det er kranen der kører i den til hverdag. jeg bruger den kun som søndagslegetøj på de små sogneveje. Går og glæder mig til næste uge, hvor 17 tommerne kommer på igen, inklusive et sæt nye bridgestone potenza.

mvh
claus

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Generelle emner"