Styretøjet driller

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 155
Besvar
Stud9tz
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 feb, 2004 09:45
Geografisk sted: Danmark

Styretøjet driller

Indlæg af Stud9tz » 03 mar, 2004 07:31

Nu hvor jeg skal skrive mit første indlæg vil jeg starte med at rose de rette vedkommende for denne fortræffelige hjemmeside. Den er super.

Jeg har aldrig gået og sukket efter en alfa, men en fredag sidst i oktober 2003 ringer min mekaniker-ven og siger at han har solgt vores bil (vores Peugeot 405 var ikke sat til salg), men han havde selvfølgelig en anden på hånden - en Alfa Romeo. hm tænkte jeg og kørte forbi ham. Tag dog en tur sagde han og smed nøglerne over til mig, så det gjorde jeg. Det var sidste gang han så de nøgler. 1 time senere kørte jeg væk i min øhh vores Alfa 155.[:D]

Når jeg følger kurven i et let sving samtidig med jeg accelererer eks. ved påkørsel til motorvej eller udkørsel af rundkørsel, styrer bilen pludseligt skarpere end tidligere, som om den slår et sving.
Er der andre der har haft samme ubehagelige oplevelse?. Mon styrtøjet ved at være slidt? og trænger til nye dele og i så fald hvad kunne det komme til at koste?

Hilsen en ellers glad alfist

Jakob



Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 03 mar, 2004 11:06

Hej Jakob.

Velkommen i Alfa rækkerne,det lyder som om du allerede er blevet afhængig [:)].

Det lyder som om dine forreste bærearm's bøsninger er slidte.Det du beskriver er et meget almindeligt fænomen,når disse bøsninger ikke længere er hvad de har været.Hvor langt har bilen kørt?Bliver den også "nervøs" ved hård acc. ved ligeud kørsel, i de lave gear?

Stud9tz
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 feb, 2004 09:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Stud9tz » 03 mar, 2004 15:11

Godmorgen og tak for det hurtig svar. Bilen har kørt 128tkm. Jeg mener at den faktisk også har den "nervøse" styring ved hård acc.(Jeg prøver jo at køre fornuftigt, men engang imellem glipper det - nu har jeg jo en undskyldning for at få mærke fede fornemmelse igen)
Jeg er tilbage igen fredag.
Jakob

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 03 mar, 2004 23:28

Hejsa
Du skulle vel ikke bo i Korsør??

Stud9tz
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 feb, 2004 09:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Stud9tz » 06 mar, 2004 06:56

Hej Thomas
Jeg har været ude og trille en lille tur og jeg må have husket forkert for der var faktisk ingen "nervøs" styring ved kørsel ligeud og acc. Min kammerat(mekanikeren) og jeg kigger på det tirsdag, så dukker svaret nok op. Har du en idé om omtalte bøsningers pris.

og til Anders jo, det er netop Korsør jeg kommer fra. Jeg formoder at det er os der hilser pænt på hinanden i ny og næ.

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 07 mar, 2004 00:13

Det er det !!1
Nyder tit din udstødningslyd fra vores lejlighed!!! den lyder SÅ GODT!!! LÆKKERT[:D]

Per H. Nørgaard
Indlæg: 38
Tilmeldt: 05 dec, 2003 05:08
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Per H. Nørgaard » 15 mar, 2004 09:32

128kkm kunne passe fint sammen med bøsningerne i bærearmene, den kommer ikke også med nogle "klik klak" lyder når du kører over en kant?

Nå det viser eftersynet jo nok - tillykke med bilen og velkommen til :-)

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Generelle emner"