Problem med styretøjet - måske !!

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 155
Besvar
Sauber
Indlæg: 52
Tilmeldt: 14 okt, 2003 04:50
Geografisk sted: Danmark

Problem med styretøjet - måske !!

Indlæg af Sauber » 16 mar, 2004 06:45

Hej,

Min Alfa 155 1.8 TS 8V med 150.000 km på bagen har i noget tid virket lidt underligt i styretøjet. Jeg har igennem noget tid følt at styringen var blevet meget "tung" idet og to gange har jeg været ude for, at når jeg har lavet en U-vending og har drejet hurtigt/hårdt i ratten har det virket som om rattet er "kammet" over og når jeg skulle rette bilen op har det virket som om et eller andet ikke er faldet korrekt på plads (lidt svært at forklare - men ganske ubehageligt). Jeg har tjekket for servo væske, fjedre og støddæmpere er nye, styrekugler og bærekugler er ligeledes nye hvilket er under 6 måneder. Jeg kan umiddelbart ikke se noget galt/unaturligt ud fra min viden. Bilen har også et par gange givet et "knæk" ved fuldt udsving (kun sket samtidig med jeg har bakket). Kan nogen give mig et tip om hvad det kan være og hvad jeg evt. selv kan tjekket enten ved at kigge nærmere eller evt. demontere diverse dele.

Mvh
Sauber



Egebjerg
Indlæg: 225
Tilmeldt: 10 mar, 2004 08:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Egebjerg » 17 mar, 2004 08:46

Ikke at jeg har super meget forstand på det, men har du undersøgt om rat-stammen/tandstangen fejler noget? Måske er der røget/knækket en bolt et sted???

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Generelle emner"