Knirkende kobling

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
evk
Geografisk sted: Danmark

Knirkende kobling

Indlæg af evk » 07 jun, 2005 04:34

Hej alle,
jeg har for ganske nylig skiftet kobling på min 155 V6ér.
Da jeg alligevel havde den skildt af, skiftede jeg samtidig pakdåsen ved krumptappen samt tætningen ved højgearsakslen ligeledes skiftede jeg koblingscylinderen idet den viste tegn på begyndende væskespild. Da det var gjort regnede jeg med at nu skulle jeg ihvertfald ikke have gearkassen ned igen de næste par år.
Men ak og ve, den første uge gik koblingen som skarp kniv i varmt smør [:D], men derefter begyndte den med knirkelyde og koblingspedalen går mere stramt og i ryk kun når motoren er varm [V].
Når den er kold om morgenen er der ikke nogen problemer.
Er der nogen som har oplevet noget tilsvarende?

Mvh.
EVK
Alfa 155V6

elp

Indlæg af elp » 08 jun, 2005 18:18

Hej - måske er der luft i systemet eller hovedcylindren slidt. Når cylinderen ved koblingen (slavecylinderen) skiftes, skal systemet luftes ud og det kan ske at ikke al luft forsvinder eller at stemplet i hovedcyl. bliver utæt.

evk

Indlæg af evk » 11 jun, 2005 19:13

Hej,
jeg har godt nok luftet systemet ud og har haft lidt mistanke om at det kunne være hovedcylinderen idet det er det eneste i systemet, som ikke er skiftet.
Men jeg kan ikke rigtig forstå at den skulle kunne lave de knirkelyde samt at det fungerer godt når motoren er kold?

Mvh.
EVk
Alfa 155V6

evk

Indlæg af evk » 27 jun, 2005 08:32

Hej, nu er problem løst.
Efter at have skiftet koblingshovedcylinderen virker det hele bare perfekt.[:D]
Så tak for indput.
Mvh.
EVk
Alfa 155V6