Motor sætter ud periodisk

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
hondacbx
Indlæg: 16
Tilmeldt: 24 aug, 2006 20:47
Geografisk sted: Danmark

Motor sætter ud periodisk

Indlæg af hondacbx » 30 okt, 2006 20:04

Hej, motoren i min 155 2,0 TS 8v 1993 er begyndt at sætte ud periodisk. Det kommer meget pludseligt og hovedsageligt, når der accelereres fra lav hastighed. Fejlen opleves som et kort, hårdt ryk, hvor motoren kort sætter ud for med det samme at køre normalt igen.

Jeg har haft et værksted til at se på bilen i hele tre dage. De har målt på benzinpumpen, benzinfilter, luftmængdemåler (som godt nok kun leverer 3,7 volt af de opgivne 4,6 volt, men en anden brugt måler, som værkstedet hentede ind, vister også 3,7 volt, så sandsynligheden for at det er den er minimal), de har skiftet tændkabler og renset dyser. Det har ikke hjulpet. Jeg talte kort med et Bosch-værksted, som mente, det må stamme fra en løs forbindelse et eller andet sted, formodentlig omkring indsprøjtningen - men hvor?

Er der nogle af jer, der har erfaringer med lignende fejl og gerne løsningsforslag?

vh.

Frank



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 02 nov, 2006 18:43

Har man udlæst fejlkoder fra ECU (motorstyreended), ellers bør man gøre det før man spilder mere tid på "søg, og du skal finde".

stratos
Indlæg: 13
Tilmeldt: 28 okt, 2006 04:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af stratos » 25 dec, 2006 22:47

Vil nok også anbefale at få udlæst fejlkoder.
Jeg havde tidligere en Citroên XM 3,0 mit alles. Den havde samme problem da jeg købte den. Det viste sig at være et multistik, som efterhånden var blevet lidt korroderet. Løsningen er enkel; Træk stikket fra hinanden og sæt sammen igen - - 10 - 20 gange ! Glem alt om kontaktrens.
Er der ikke noget med at der sidder et multistik til motorstyringen i højre side under instrumentpanelet og selvfølgelig på selve ECU`en ?

hondacbx
Indlæg: 16
Tilmeldt: 24 aug, 2006 20:47
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af hondacbx » 03 maj, 2007 00:39

Efter meget lang tids hoppen har jeg nu fundet fejlen, som hele to professionelle værksteder - det ene med speciale i autoelektronik - ikke kunne finde. Jeg skiftede tændrørene og nu kører bilen igen præcist som den skal!

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Motor"