Overtryk i akspantionsbeholder!

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
vad
Indlæg: 95
Tilmeldt: 04 aug, 2009 06:52
Geografisk sted: Danmark

Overtryk i akspantionsbeholder!

Indlæg af vad » 04 feb, 2011 07:18

<p>Hej Gutter!</p><p> </p><p>På min nyerhvervede 155 2,5 v6er har jeg skiftet vandet, og troede i første omgang at alt var fint, men så så jeg at ekspantionsbeholderen ligesom var poppet  op, og selv da den var kølet lidt af væltede vandet op af opfyldningsstussen, da jeg forsigtigt skruede den af. Senere kunne jeg hælde ca. to liter vand på, og tempen blev på de 90 (ellers var den tæt på 100). Der ud over siger den en underlig boblende lyd fra varmeaparatet! Motoeren har fået skiftet toppakninger for nylig, og der er ikke vand i olien!</p><p> </p><p>Er der nogle der har idéer, oplevet noget ligende, eller? </p><p> </p><p>Hilsen Jonas Vad </p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 04 feb, 2011 07:38

Jeg tror at esp. beholderens prop er tilstoppet, så den ikke kunne lukke overtrykket ud.
Prøv at snus til kølevandet, hvis det har en udstødningsgas agtig lugt, kan en/begge toppakninger have lægget udstødninggas ud i kølesystemet. Enten pga. overophedning eller permanent utæthed - har selv oplevet at toppakn. læggede gas i kølesystem men var tæt efter nedkøling, og stadig er efter flere år. Skift kølevæste, luft grundigt ud og snus til vandet efter en tur, hvor motoren har været oppe på drifttemp et pænt stykke vej.

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Motor"