Oliemåler !!

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Sauber
Geografisk sted: Danmark

Oliemåler !!

Indlæg af Sauber » 05 apr, 2004 22:01

Hej,

Er der nogen der kan hjælpe/forklare hvor jeg finder den olieføler/måler som i kabinen viser hvilke tryk/bar bilen kører med. Min måler i kabinen er ikke lige til at stole på idet den svinger meget fra 0 - 4 bar og tit svinger visere bare frem og tilbage uden på noget tidspunkt at have et fast leje. Kan denne måler/føler være defekt eller kan det være dålig forbindelse og hvor er den monteret på bilen.

Pft
//Sauber

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg » 06 apr, 2004 09:11

Tror måleren/føleren er defekt. Uden på nogen måde at ha' prøvet det på egen krop, så vides det at de ofte "går" på 155'eren...

Sauber

Indlæg af Sauber » 06 apr, 2004 18:25

Hej,

Kan du sige mig sådan nogenlunde hvor jeg finder den på bilen ?
pft
//Sauber

Sauber

Indlæg af Sauber » 19 aug, 2004 20:38

Hej,
Ja, det er noget tid siden jeg skrev ind edr. problem med mit olie tryk og jeg har efterfølgende fået skiftet olietrykføleren men desværre er problemet der stadig. Og desværre er det blevet sådan at der tit nu ikke er noget olietryk ifølge måleren i bilen. Bilen køre dog upåklageligt og der er ingen alarmerende lamper i bilen der lyser. Men jeg er ikke særlig tryk ved det. Kan det være min oliepumpe der er ved at stå af ? Jeg ved ikke om det har noget men olietrykket at gøre (tror jeg nu ikke) men der kommer ingen varm luft ind i bilen selv på max temp. Der er masser af vand på, temp. prik på 90 gr. hvor også blæseren starter. Jeg kan dog ikke se temp. på olien da denne aldrig giver noget udslag. Er der nogen derude som kan guide mig lidt på vej ?
//Sauber

elp

Indlæg af elp » 19 aug, 2004 21:31

Hej Sauber - er du i familie med Peter (fra Switz)?
1/Det tyder på at olietryk instrumentet er defekt. Du kan (få) kontroleret trykket med et manuelt manumeter (de fleste værksteder her et) mont. hvor trykføleren sidder. Hvis dit tryk virkelig forsvinder vil du høre krumptaplejerne buldre.
2/Der sidder nogle små el-motorer eller kabler som åbner og lukker spjældene i varme/ventilation systemet; den som åbner/lukker for varmluftspjældet virker nok ikke eller hvis din bil har kabler er det hoppet af eller en clips som holder det fast slap/faldet af.
3/På min tidl. 155 16V viste olietemp måleren kun udslag om sommeren i by-, bjerg eller motorvejskørsel. Hvis din ikke gør dette, er det enten instrumentet, føleren eller dårlig lednings forbindelse.

Sauber

Indlæg af Sauber » 23 aug, 2004 19:05

Hej og tak for svaret.

Nej, jeg er ikke i familie med Peter.
1) jeg køre på værksted for får målt olie trykket. Jeg kan intet høre fra motoren undtagen, tror jeg, at det er ventilerne jeg kan høre klikke - men det er iorden ?
2) jeg ved ikke helt hvordan det med varmen er skruet sammen i min bil og jeg vil nødig begynde at pille instrument bordet ud for at finde ud hvad der evt. er galt (men det kan vel blive løsningen - hvis det er den vej man skal "ind").
3)Forrige år var jeg i Frankrig og havde en del bjergkørsel og heller ikke her slog olietemp. ud og heller ikke selv om det var ekstremt varmt.
//Sauber

elp

Indlæg af elp » 24 aug, 2004 20:59

Hej Sauber - Mht. 1 og 3 tror jeg du skal lade en autoelektriker se på, når begge instrumenter er virkningsløse/virker on/off er det meget tænkeligt det er løse forbindelser.
Mht. 2, hvis dit varmesystem reguleres med knapper har du el-motorer, hvis det reguleres med drejhjul/skydere har du kabler (jeg mener 155 blev produceret med begge varianter. Autotrikkeren kan det der med at komme ind bag instrumentbordet, så lad ham se på det også.
Det er jo en skam med Peter, hvis han var din fætter ku' du vel ha' fået en prøvetur (der sidder Ferrari motorer i hans F1 biler, så de river sikker i asfalten).

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Motor"