Hej,
Min 94 155 2.0 8V er begyndt at sætte ud periodisk. Både når den holder i tomgang, men det er også sket mens jeg kom kørende.
Efterfølgende er den meget svær at starte, dog hvis man venter 5-10 minutter, kan man muligvis.
I forgårs havde jeg kørt en tur på 5km, før den stoppede. Først hostede den lige et ½ sekund, hvorefter den kørte 500m længere og så døde den... jeg fik så liv i den igen, umiddelbart efter gik den ud. Bilen blev så skubbet ud til siden, hvorefter jeg fik den startet i første forsøg. Jeg kunne så køre ca. en 1km til, før den gik ud igen. Her kunne jeg så ikke starte den efter mange forsøg. Jeg fik tilkaldt assistance og sat en ekstern strømkilde på batteriet, hvorefter motoren startede med det samme. Jeg var derefter i stand til at få bilen listet hjem uden problemer.
Kan det være en løs forbindelsen til generatoren?
Jeg kan se der sidder et stik i generatoren med en hætte på, hætten sidder ikke rigtigt. Jeg har også spekuleret på om det kunne være en dårlig stelforbindelse.
Så vidt jeg kan se, sidder generatoren et sted hvor den er nærmest umulig at komme til fra oven. Medmindre man skiller en hel masse ad.
Er der et trick?
Ladelampen lyser først når motoren er sat ud.
På forhånd tak
Motor sætter ud
Uden at spille klog lyder det nu mere som om at benzinpumpen er i stykker...
Den har det med at "gå i stykker" når den bliver varm, efter et stykke tid kan den så godt køre lidt igen. Jeg havde engang en 33 16V hvor oplevede den opførsel du beskriver. Jeg ødelagde 3 pumper pga. vand(!) i tanken grundet utæt/rusten tank/rør... Det er pumperne ikke ret glade for.
Den har det med at "gå i stykker" når den bliver varm, efter et stykke tid kan den så godt køre lidt igen. Jeg havde engang en 33 16V hvor oplevede den opførsel du beskriver. Jeg ødelagde 3 pumper pga. vand(!) i tanken grundet utæt/rusten tank/rør... Det er pumperne ikke ret glade for.
Hej CP.
Efter at have læst din beskrivelse af fejlen, mener jeg ikke at du skal kigge i retningen af generatoren.
Du udelukker stort set generatoren i det det du skriver:
"Ladelampen lyser først når motoren er sat ud".
Hvis der er masser af strøm på bilen og lampen ikke lyser under kørsel, vil jeg sige med 99% sikkerhed at din generator er OK.
Egebjerg har fat i en rigtig god fejlkilde, nemlig din benzinpumpe, den kan godt give de problemer du beskriver.
Jeg har også haft en del Alfaer, hvor den har givet periodiske fejl.
En dårlig stelforbindelse er da også en mulighed måske ved netop benzinpumpe eller stelforbindelse imellem motor og karrosse.
Det er dog lidt mindre sansynligt, tror jeg.
Håber det kan hjælpe dig[:)]
Mvh
Kxj.
Efter at have læst din beskrivelse af fejlen, mener jeg ikke at du skal kigge i retningen af generatoren.
Du udelukker stort set generatoren i det det du skriver:
"Ladelampen lyser først når motoren er sat ud".
Hvis der er masser af strøm på bilen og lampen ikke lyser under kørsel, vil jeg sige med 99% sikkerhed at din generator er OK.
Egebjerg har fat i en rigtig god fejlkilde, nemlig din benzinpumpe, den kan godt give de problemer du beskriver.
Jeg har også haft en del Alfaer, hvor den har givet periodiske fejl.
En dårlig stelforbindelse er da også en mulighed måske ved netop benzinpumpe eller stelforbindelse imellem motor og karrosse.
Det er dog lidt mindre sansynligt, tror jeg.
Håber det kan hjælpe dig[:)]
Mvh
Kxj.
Hej,
Der sidder en møtrik på hver pol på batteriet, der holder nogle kabelsko fast på polerne. Disse møtrikker var ikke strammet til, så kabelskoene sad ikke helt fast.
(Jeg havde haft vognen hos autoelektrikeren for at få monteret en alarm, og bilen startede med at opføre sig underligt 5 dage senere)
Nu er møtrikkerne blevet strammet, og jeg har ikke haft flere udsættere siden.
Jeg kan dog ikke forstå, at dette kan være årsagen og jeg spekulerer på hvor ledningerne i kabelskoene går hen.
Der sidder en møtrik på hver pol på batteriet, der holder nogle kabelsko fast på polerne. Disse møtrikker var ikke strammet til, så kabelskoene sad ikke helt fast.
(Jeg havde haft vognen hos autoelektrikeren for at få monteret en alarm, og bilen startede med at opføre sig underligt 5 dage senere)
Nu er møtrikkerne blevet strammet, og jeg har ikke haft flere udsættere siden.
Jeg kan dog ikke forstå, at dette kan være årsagen og jeg spekulerer på hvor ledningerne i kabelskoene går hen.