Kobling

Kobling, Gearkasse, differential, drivaksler
Besvar
Sauber
Indlæg: 52
Tilmeldt: 14 okt, 2003 04:50
Geografisk sted: Danmark

Kobling

Indlæg af Sauber » 28 okt, 2003 21:06

Hej,

På vej til arbejde da jeg holdte for rødt fandt jeg ud af da jeg skulle sætte i gear, at min kobling var gledet i bunden og dermed kunne bilen ikke sættes i gear. Fik den bragt hjem og når jeg nu ser på denne anordning og skubber det gummi der sidder der bagud som kommer der væske ud. Da jeg ikke har forstand på lige den del håber jeg nogen kan hjælpe/komme med et råd. Selve koblingen er helt ny. Kan der fyldes væske på nogen steder eller skal man til at købe noget nyt ?

//Sauber med "mandagsbilen"



ole
Indlæg: 72
Tilmeldt: 06 okt, 2003 17:38
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af ole » 29 okt, 2003 00:10

Som jeg forstår det sidder der en hydraulisk pumpe i forbindelse med koblingspedalen. Denne pumpe er forsynet med hydraulisk væske fælles med bremsesystemet.
Pumpen aktiverer en cylinder på din gearkasse.

Genstanden som du kalder for anordning er givet vis defekt og skal udskiftes. (jeg ved ikke om det er pumpen eller cylinderen)

Hvilken variant er din 155 i øvrigt?

Ole

Sauber
Indlæg: 52
Tilmeldt: 14 okt, 2003 04:50
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Sauber » 31 okt, 2003 02:22

Hej,

Tak for svaret.

Det var koblingsslave cylinderen der var defekt. Denne har jeg nu skiftet og har igen glæde af min bil. Lidt besværgeligt at komme frem til delen som blev skiftet.

//Sauber

ottzen
Indlæg: 12
Tilmeldt: 17 feb, 2007 23:29
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ottzen » 06 sep, 2007 17:29

Jeg har lige haft samme problem :(
men når denne koblings cylinder går, kan det så ikke tænkes at selve koblingen er ved at være væk?
jeg mener hvis koblingen er meget slidt, så skal stemlet vandre længer og derved ødelækker mancheten der beskyter stempel pinden, som så bliver beskidt som så med føgler lekase <--- staves?
??

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 10 sep, 2007 23:32

Det kan man ikke sige noget specifikt om. Men ofte, især på biler med en del år på bagen, er det klogt at skifte hovedcylinder (aktiveres af koblingspedane) og slavecylinder (aktiverer enten koblingsarmen eller (ved 16v motor) direkte på koblings udrykkerlejet.
Nu kræver et koblingsskift at motor og gearkasse skilles fra hinanden, kræver at gearkassen tages ud, så det er klogt at teste koblingsslidet inden man går igang med det. Det samme gælder skift af slavecyl. på 16V modellerne, men på de øvrige TS og V6 modeller sidder den udvendigt ovenpå koblingshuset.

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Drivlinje"