"Selvvirkende" kontakt til åbning af bagagerum

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
UNI
Indlæg: 18
Tilmeldt: 06 okt, 2003 21:17
Geografisk sted:

"Selvvirkende" kontakt til åbning af bagagerum

Indlæg af UNI » 05 apr, 2005 18:42

Er det kun min bil, der er storforbruger af ovennævnte / har fejl på kontakten?

Hvis jeg, når der er tænding på / motor er i gang, åbner handskerummet åbner bagklappen[:(!] Det et ret træls at skulle stoppe, hver gang jeg eller passageren glemmer, at der er adgang forbudt til handskerummet under kørslen.
Er nu på 3. kontakt på 9 år. Er der nogle, der har oplevet tilsvarende og hvad har været løsningen, ud over en ny kontakt? Jeg har alarm på (Defa), så alarmlampen "flimrer" i 20-30 sek., når en dør eller lign. bliver åbnet med tænding på.

mvh

Ulrik



Egebjerg
Indlæg: 225
Tilmeldt: 10 mar, 2004 08:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Egebjerg » 06 apr, 2005 02:30

Hmm... det lyder umiddelbart som om at der er overgang i ledningerne der går op til kontakten. Der er jo lys i handskerummet/kontakten, som tænder når du åbner det og hvis det dermed giver impulser til knappen i samme kontakt vil bagagerummet jo selvfølgelig åbne. Men få en dygtig bil elektro-mand til at måle det igennem for dig. Det bør altså ikke tage mere end en 1/2 times tid at finde årsagen til problemet...

Egebjerg
Indlæg: 225
Tilmeldt: 10 mar, 2004 08:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Egebjerg » 06 apr, 2005 02:31

PS. Indtil problemet er løst kan du jo vælge at låse handskerummet med nøglen - så bør det største irritationsmoment da være elimineret...

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 El-system"