Manglende loftslys.

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Joakim
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25 dec, 2006 03:10
Geografisk sted: Danmark

Manglende loftslys.

Indlæg af Joakim » 25 dec, 2006 03:25

Hej, min ellers trofaste 155 V6 '93 har droppet loftslyset når dørene åbnes, både for & bag. Samtidig er lyset i bagagerummet også forsvundet.
-Det kom kort tilbage & forsvandt igen samtidigt, så der er grund til at tro samme fejl "dækker" alle 3 lamper.

Har selvfølgelig checket sikringer & stik i sikringsboxen, men også stelforbindelsen i højre side af motorrummet & de 2 i bagagerummet.

Indikationen af åbne døre fungerer stadig & loftslyset foran kan stadig tændes på kontakten. Det kan det ikke bag i kabinen & der er ikke spænding ved pærene hverken bag i kabinen eller i bagagerummet.

Jeg mangler et læseligt el diagram, men formoder det er "åben-dørs-indikatitoren" i midterpanelet, som omsætter de (tilsyneladende) induktive dørføleres signal til en stelning af loftslyset, da der allerede er spænding der.

konkluderer derfor at der er en fejl på forbindelsen mellem "åben-dørs-indikatitoren" i midterpanelet & loftslyset.

Desværre er det nok ikke korrekt, da det ikke forklarer hvorfor der ingen spænding er ved det bageste loftslys & ved bagagerumslyset.

Kan nogen hjælpe; -måske med et diagram ?

Mvh.



stratos
Indlæg: 13
Tilmeldt: 28 okt, 2006 04:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af stratos » 06 jan, 2007 08:58

Jeg har 155 CD`en med alt det tekniske. Kan maile en fil med interiør lyset hvis du ønsker det. Desværre er den ikke alt for læselig.

P.S. Bemærker at du har tankerne på din Alfa, mens familien spiser and og flæskesteg :-)

krab
Indlæg: 22
Tilmeldt: 27 dec, 2004 00:42
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af krab » 20 jan, 2007 19:37

hej Joakim
under bagsædet sidder relæet for forsinkelse af loftlys, kan det måske være der?
hilsen Kristian

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 El-system"