lampe til kølervæske i 155

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
alfabent
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14 jan, 2008 07:48
Geografisk sted: Danmark

lampe til kølervæske i 155

Indlæg af alfabent » 14 jan, 2008 07:51

har en 155 2,0 ts fra 92 hvor lampen lyser og i instrumentet hvor varmenmåleren sidder virker heller ikke hverken lys eller måleren,har tjekket sikringer i motorrummet men der er ikke noget hvad kan det være



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 14 jan, 2008 18:26

Den røde lampe lyser når motoren er for varm, undersøg om der er vand på eller kølesystemet er tilstoppet.
Varmemåleren er forbundet til en føler på motoren, enten dårlig elforbindelse eller defekt føler.
Manglende lys i varmemåleren er defekt pære eller løs ledning.

alfabent
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14 jan, 2008 07:48
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfabent » 14 jan, 2008 18:42

hej erik
hvordan tilsluttet hentede bilen på sjælland og kørte til fyn uden den kogte så om den er stoppet tvivler jeg på,men tænkte på om der sad en eller anden sikring andet sted som kunne have indflydelse,for det er da sjovt at kun pæren ved temperaturmåleren og selve måleren + den pæren nede ved tjekpanelet der er i udu

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 14 jan, 2008 18:50

Alle sikringer sidder, så vidt jeg husker, nederst til venstre under en klap under instrumentbordet. Der sidder også alle relæerne.
Prøv om du kan skaffe en Instruktionsbog, men jeg mener der er tegn ved sikringer og relæer om hvad hver enkelt sikre.

alfabent
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14 jan, 2008 07:48
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfabent » 15 jan, 2008 18:01

hej erik har instruktionsbog og har tjekket sikring den fejler intet mærkeligt,hvor tit skal blæseren køre for de korte ture jeg har kørt køre den ikke på imellem 3 og 6 km

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 15 jan, 2008 18:10

Der er ikke et tids eller km interval men en termokontakt som slår blæseren til lidt over 90 grader. På denne årstid og på lange ture kører blæseren ikke, men i køkørsel sker det ofte, i sær i varm vejr.
Du kan teste om blæseren virker, ved at sætte de 2 ledninger sammen, så skal blæseren køre, og termostatkontakten ved, en dag bilen er gennemvarm, at stoppe bilen og lade motoren køre i tomgang, efter nogle minutter skal blæseren starte.

alfabent
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14 jan, 2008 07:48
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfabent » 16 jan, 2008 00:02

hej erik
er du bare lidt af en haj til el og må jeg lige ringe har lige været ude og køre og det er da helt galt det køle/blæseværk send evt nummer 24640265

alfabent
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14 jan, 2008 07:48
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfabent » 16 jan, 2008 00:03

hej erik
er du bare lidt af en haj til el og må jeg lige ringe har lige været ude og køre og det er da helt galt det køle/blæseværk send evt nummer 24640265

alfabent
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14 jan, 2008 07:48
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfabent » 21 jan, 2008 00:07

har fundet fejlen,det var ir på stikket ovre ved kølervæskebeholderen

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 El-system"