Indikator for olieniveau

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
pinin
Indlæg: 9
Tilmeldt: 27 nov, 2005 18:13
Geografisk sted: Danmark

Indikator for olieniveau

Indlæg af pinin » 27 okt, 2008 18:24

Er der nogen der har erfaring med fejlvisning af olieniveau på 155'eren?

Lampen i instrumentpanelet lyser kort ifm. opstart hvilket måske ikke er forkert. Dioden i check-panelet lyser derimod tilsyneladende helt tilfældigt - slukker og tænder i længere perioder uden mønster.

Spørgsmålet er om jeg skal ofre penge på en ny sensor eller søge efter andre fejl først...



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 27 okt, 2008 18:53

Husker ikke specielt hvadan det var på min tidl. 155 16V, men føleren er meget følsom på de Fiat, Lancia og Alfa modeller jeg har stiftet kendskab til. Hvis bilen holder bare lidt svævt når den startes, lyser olie niveau lampen.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 27 okt, 2008 18:55

Husker ikke specielt hvadan det var på min tidl. 155 16V, men føleren er meget følsom på de Fiat, Lancia og Alfa modeller jeg har stiftet kendskab til. Hvis bilen holder bare lidt svævt når den startes, lyser olie niveau lampen.
Mener iøvrigt at føleren sidder inde i bundkaret.

Hans Henrik Skaanild
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26 feb, 2009 22:33
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Hans Henrik Skaanild » 02 mar, 2009 22:07

Jamen det ændrer jo ikke på det faktum at spændingen på signalledningen er for lav? den måler jeg på kablet fra boxen til toppunktsføleren, som er samlet med et stik.

Hans Henrik Skaanild
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26 feb, 2009 22:33
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Hans Henrik Skaanild » 02 mar, 2009 22:08

Jamen det ændrer jo ikke på det faktum at spændingen på signalledningen er for lav? den måler jeg på kablet fra boxen til toppunktsføleren, som er samlet med et stik.

Hans Henrik Skaanild
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26 feb, 2009 22:33
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Hans Henrik Skaanild » 03 mar, 2009 17:00

Ja det har jeg, men den bil driver mig til vanvid. Er der nogen her der ved om styreboxen på den og samlignlige modeller har en svaghed i styreboxen? Det er bare fordi jeg er ked af at åbne den jeg har købt ved en hugger, hvis nu det ikke er den. men den box jeg pillede af, havde i hvertfald været varm i det ene hjørne, så derfor regnede jeg med at det var den. Men tusind tak for buddet, ALLE forslag er velkomne.

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 El-system"