Erfaringer med Spider søges

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 155
Besvar
elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Erfaringer med Spider søges

Indlæg af elp » 18 jan, 2005 07:43

Hej alle - jeg har lige hentet en Spider 1750 fra 1970 i Tyskland. Selv om den er i meget fin stand, både karosseriet og mekanisk, så er der jo altid noget der trænger til opmærksomhed samt spørgmål angående vedligeholdelse. Så derfor håber jeg, at der er nogle med 105 erfaringer i almindelighed og Spider i særdeleshed som kan hjælpe med følgende:
1. Olietrykmåleren flik-flakker jævnligt (med viser 4 kg ved kørsel og ca 2 kg i tomgang med varm motor). Er det instrumentet eller føleren?
2. Holderne til trekant/trækruderne er faldet af. Det bedste vil være at finde nogle som fastgøres med en bolt igennem glasset, har nogen prøvet det? Hvis ikke, hvad limer man dem bedst fast med (i gamle dage limede man sådan noget med Araldit, men det holdt kun en tid)?
3. Hvad er den mest effektive måde at få ledningssamlinger til at holde - den ene dag virker det meste, næste dag ikke osv.
4. Bilen har en ca. 5 år gammel kaleche og har stået inden døre, så den er i god stand. Hvad gør man for at holde canvasen spændstig, tæt og pæn - wundermiddel søges?
5. Motoren i den er en ombytningsmotor den sidste ejer har fået lagt i den. Han har kørt (5000 km) på blyfri 98 oktan benzin uden tilsætning stof. Her kan man næsten kun få 95 oktan og det den har lidt tændingsbanken. Skal man bruge en oktan booster med blyerstatning?
6. Jeg har læst mig til at der er 2 retninger med tændrør, Golden Lodge 2HL og NGK vist B7ES. Hvilke erfaringer har man med de 2 typer og evt. andre?
Jeg ser frem til at nogen vil dele ud af jeres erfaringer.



Besvar

Tilbage til "Type 105 Generelle emner"