Døre vil ikke smække?

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
Alfista
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13 okt, 2003 18:02
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Døre vil ikke smække?

Indlæg af Alfista » 29 okt, 2003 23:43

Først min venstre, og nu begge døre vil ikke lukke ordentligt. Trods ihærdig justering af låse, kan jeg simpelthen ikke få dem til at lukke ordentligt i. Bertonen er jo kendt for sine megatunge døre, som hængslerne ikke kan følge med til - så jeg overvejer at skifte hængslerne - selv om jeg ikke synes der er meget slør i dem. Kan man sætte nye bøsninger i hængslerne? Eller skal jeg ha fat i et nyt sæt hængsler? Eller hvad kan der ellers være galt?

/Jørgen Kliholm



Nyholm
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27 jan, 2004 07:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Nyholm » 27 jan, 2004 08:36

Jeg har en glimrende artikel fra AROC (USA) om renovering af dørhængslerne (inkl. favebilleder) som jeg kan sende dig i Word-format, men jeg ved ikke om jeg kan vedhæfte den i dette medie (Hjælp Mr. Wepmaster "Alfasmed"!)

Morten Nyholm

Admin
Indlæg: 67
Tilmeldt: 05 maj, 2003 10:00
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Admin » 27 jan, 2004 08:53

Hej Nyholm
Hvis filen er mindre en 200 kb kan du blot vedhæfte den dit dit savr. Hvis filen er større, kan du klikke på nummer 2 ikon fra venstre i Alfistas indlæg, sende ham en mail, hvor han kan svare tilbage med oplysninger om hans mail-adresse.
Men det vil selvfølgelig være sjovere at få filen herind i forumet. Så du kan eventuelt også maile den til mig på ole@alfasmeden.dk (hvis filer en større end 200 kb)

MVH
Ole F

Alfista
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13 okt, 2003 18:02
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Alfista » 06 feb, 2004 04:30

Hejsa,
Det lyder super. Du må meget gerne sende den til mig på alfista@cuoresportivo.dk. Jeg kan også lægge filen på min hjemmeside hvis det andet ikke lykkes.

Nyholm
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27 jan, 2004 07:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Nyholm » 07 feb, 2004 09:25

Jeg har samlet beskrivelsen i et Word-dokument og vedhæfter det!

[file]Revovering_af_dørbeslag_i_type_105.doc,215,,0[/file]

Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten » 01 sep, 2005 22:59

Hej....

Jeg skal vist snart have kigget på mine dørhængsler, er der nogen der har erfaringer med den angivne beskrivelse. Jeg undrer mig lidt over, at der bruges nylonbøsninger. Skidtet er jo vandsugende, men det er måske ikke noget problem i praksis ?

Hilsen Morten

Besvar

Tilbage til "Type 105 Karrosseri"