startspærrefejl eller ?

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
MStorm
Indlæg: 20
Tilmeldt: 04 jan, 2007 06:53
Geografisk sted: Danmark

startspærrefejl eller ?

Indlæg af MStorm » 05 jul, 2007 05:25

Hej

Min 156 1, 8TS årgang 1999 er pt. meget lidt samarbjedsvillig.
Efter en langtur på ca. 400 km ville den ikke starte da færgen kom [V]
alt var ummiddelbart ok, starteren drejde motoren bare ingen antændelse. Fik så lidt start hjælp via startkabler fra en venlig billist og så startede den og kørte fint. Efter næste standsning af motoren vil den igen ikke starte - men nu vises et nøglesymbol i instrumentbordet. Dette må betyde at startspærren forhindre motoren i at starte. Men der er kun en nøgle til bilen og der er ikke noget batteri í den nøgle som kan skiftes så hvad er mon galt ?

For ca. 30 dage siden er ladespændning på batteriet med startet motor målt til 14 v så generator bør være ok, måske er det batteriet ??

Er der nogen der har praktisk erfaring som de vil dele med mig ?

Der er en eftermonteret alarm med fjernbetjening som styre centrallåsen også - jeg kan ikke se mærket men styring er et rundt nøglevedhæng med én knap som bruges for at låse og indkoble alarm eller åbne og udkoble alarm.



MStorm
Indlæg: 20
Tilmeldt: 04 jan, 2007 06:53
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MStorm » 05 jul, 2007 08:06

Det er med en flov smag i munden at jeg må meddele at problemet er løst, fejlen sidder ca. 40 cm. bag skærmen her altså en fejl 40!
Alarmen havde koblet sig selv ind og var derfor aktiv ved forsøg på at starte motoren efter at havde prøvet forskelligt slog vi alarmen til lavede "indbrud" så den gik igang - slog den fra via fjernbetjeningen og kunne så starte motoren. det positive er at den fejl gør vi ikke igen og nu ved jeg hvor alarm boksen sidder - denne kan udkobles helt via en lille speciel nøgle men udkobling medfører at den fjernbetjente centrallås så ikke virker..

Besvar

Tilbage til "Alfa 166 El-system"