Alfa Romeo 156 reservedele?

Bremsepræstationer og bremsekomponenter
Besvar
jessdk
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14 sep, 2005 04:27
Geografisk sted: Danmark

Alfa Romeo 156 reservedele?

Indlæg af jessdk » 14 sep, 2005 05:19

Hvor finder jeg nogle gode / billige bremse klodser samt bremseskiver til baghjulne samt en bagpotte til en:

Alfa Romeo 156 2,0 Selespeed årgang sept. 1999

Kender du / I nogle gode råd til malingen på sidespejlene (koppen) den skaller af - jeg tænkte på om de evt. kunne omlakeres eller lign.

Der er noget overflade rust på panelsamlingen under den ene bagdør hvor kan man få den sandblæst så rusten ikke kommer igen gerne billigt.

/Jess



ODJ
Indlæg: 27
Tilmeldt: 04 jan, 2005 08:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ODJ » 14 sep, 2005 07:40

Prøv at checke annoncer i Alfabladet, der er flere annoncører der giver rabat på reservedele. Jeg har monteret Red dot skiver og klodser foran. De var billigere end originale skiver og klodser.
Og bremser ganske udemærket.

Mht. til sidespejl, så har jeg selv et indlæg om samme. Hvis du er ligeglad med om spejlfoden bliver glat/blank, så er det bare at rense af, prime og male.

Samlingen i panelet under venstre bagdør er et svagt punkt på nogle eksemplarer af 156. Især, hvis ejerene ikke har været efter samlingen når lakken er revnet. Du skal nok have fat i en autolakerer til sandblæsningen, jeg ville være noget nervøs ved at overlade den opgave til et smedefirma.

Ole

Pedersen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 20 nov, 2003 17:46
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Pedersen » 14 sep, 2005 17:21

Hej Jess
Jeg ville nok vælge en Ragazzon bagpotte i rustfri oval.
Den er billigere end en orginal, næsten samme størrelse (lille smugle større) og så har den en dejlig lyd.
Den er ikke belastende at høre på ved "normal" kørsel men hvis man giver lidt pedal giver den, den dejligste "Italienerlyd"[;)]

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 14 sep, 2005 19:04

Bremseskiver og klodser er en mindre videnskab til en Alfa Romeo !!

Først - hvordan bruger du din bil ??

- kører du hurtigt ?
- kører du meget ?
- kører du meget bykørsel ?
- kører du meget motorvej ?
- står bilen stille i længere perioder ?

... og så videre.

Afhængig af kørestil skal du nok vælge bremserne ud fra et holdbarheds- eller sportslig synspunkt.
Hvis du kører sportslig vil det komme til at koste lidt mere i vedligeholdelse end gennemsnittet og hvis det er "konekørsel"[;)], undskyld til alle pigerne, så kan du vælge en billig kvalitetsløsning.

"Merkonomen" forhandler standardskiver og kvalitetsbremseklodser til en relativ fin pris. Jeg ville vælge en standard skive fra Brembo. En smule rabat kan du sikkert få ved Henrik fra Alfatec på Fyn.
Vælg originale bremseklodser til Brembo skiverne.

Til samme pris som de originale kan du også få Brembos Sportskit som bare tager ved - ALTID. Ulempen ved dem er vedligeholdelse. De skal holdes rene for støv ellers piver de ved bykørsel. Men du behøver ikke være nervøs for om de nu også kan bremse [:p]

Du bruger selvfølgelig de originale kalibre i begge tilfælde.

alfalund
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 sep, 2003 02:59
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af alfalund » 22 okt, 2005 05:17

En ragazzon potte er en del mindre og lettere end den originale, som går en del opad - hvor ragazzon har den samme facon på over- og undersiden.

Ellers enig - selvom den originale potte nærmest holder evigt, så skal den da have noget med lidt mere lyd - jeg ÆLSGER min ragazzon, men købte den af en stakkel hvis kone have nedlagt berufsverbot (mine kone derimod synes den er sexy ;-)

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Bremser"