korrekt justering af bagbremser
korrekt justering af bagbremser
<p>Hej </p><p>Skal have skiftet klodser bagpå, og har drejet stemplerne helt tilbage, for at have plads til de nye. Har ligeledes justeret kabel til håndbremse, (løsnet)</p><p>Og så til spørgsmålet? Justerer calibrerne sig selv? eller skal jeg gøre noget for at den bremser lige meget i hver side? Justerede til sidst håndbremsen ind, efter at have kørt nogle ture. Er det den rigtige måde at gøre det på eller?</p><p>Vh</p><p>Niels</p><p></div></p>
Det er det jeg mente med at du skal stræde på bremsepedalen nogle gange.
Husk at justere håndbremse kablet, så det passer med håndbremse grebets vandring og at hjulene kan dreje rundt, når håndbremsen er lagt ned.
Hvis klodserne ikke slippe skiven (hænger) og håndbremsen er korrekt justeret, så hænger cylindrene i kaliberne (hvilket er ret almindeligt), og skal løsgås eller skiftes.
Husk at justere håndbremse kablet, så det passer med håndbremse grebets vandring og at hjulene kan dreje rundt, når håndbremsen er lagt ned.
Hvis klodserne ikke slippe skiven (hænger) og håndbremsen er korrekt justeret, så hænger cylindrene i kaliberne (hvilket er ret almindeligt), og skal løsgås eller skiftes.
De smøremiddeler der anvendes i dag er meget effektive.
Jeg har kørt med en "smurt" kaliber på den ene alfa siden sidste syn og den skal afsted igen nu her så 2 år og den forventes at virke endnu.
Men hvorfor den hang sidste gang ved jeg ikke, men den blev smurt med et middel der "skummer op" og så blev den motioneret.
Jeg kan godt finde ud af navnet hvis det har interesse.
Mvh. Svend
Jeg har kørt med en "smurt" kaliber på den ene alfa siden sidste syn og den skal afsted igen nu her så 2 år og den forventes at virke endnu.
Men hvorfor den hang sidste gang ved jeg ikke, men den blev smurt med et middel der "skummer op" og så blev den motioneret.
Jeg kan godt finde ud af navnet hvis det har interesse.
Mvh. Svend