korrekt justering af bagbremser

Bremsepræstationer og bremsekomponenter
Besvar
nhed
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12 mar, 2009 18:20
Geografisk sted: Danmark

korrekt justering af bagbremser

Indlæg af nhed » 31 jan, 2011 22:02

<p>Hej </p><p>Skal have skiftet klodser bagpå, og har drejet stemplerne helt tilbage, for at have plads til de nye. Har ligeledes justeret kabel til håndbremse, (løsnet)</p><p>Og så til spørgsmålet? Justerer calibrerne sig selv? eller skal jeg gøre noget for at den bremser lige meget i hver side? Justerede til sidst håndbremsen ind, efter at have kørt nogle ture. Er det den rigtige måde at gøre det på eller?</p><p>Vh</p><p>Niels</p><p></div></p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 31 jan, 2011 22:30

Iht. Alfa reparations CD, skal du bare træde på bremsepedalen for at justere klodserne til.
Hvis ikke det hjælper, skal du skrue stemplerne ud så lige netop ikke røre skiverne (brug f.eks. et sløgeblad 1 mm. mellem klods og skive).

nhed
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12 mar, 2009 18:20
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nhed » 31 jan, 2011 22:49

<p>Tak for hurtigt svar..</p><p>Men bremserne er vel selvjusterende, og skulle  stille sig i den rigtige position, selv om de var kørt helt tilbage fra start, eller hvad??? Ellers er der noget galt med caliberen, hvis de skulle hænge lidt....</p><p>Vh</p><p>Niels</p>

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 01 feb, 2011 01:42

Det er det jeg mente med at du skal stræde på bremsepedalen nogle gange.
Husk at justere håndbremse kablet, så det passer med håndbremse grebets vandring og at hjulene kan dreje rundt, når håndbremsen er lagt ned.
Hvis klodserne ikke slippe skiven (hænger) og håndbremsen er korrekt justeret, så hænger cylindrene i kaliberne (hvilket er ret almindeligt), og skal løsgås eller skiftes.

svendm
Indlæg: 169
Tilmeldt: 08 aug, 2005 11:15
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 01 feb, 2011 05:11

Det smøremiddel man kan købe idag er da heldigvis blevet meget mere effektive end de var før i tiden.
Der var det mere reglen en undtagelsen at de skulle udskiftes.
Mvh. Svend

nhed
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12 mar, 2009 18:20
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nhed » 02 feb, 2011 00:33

<p>Smørremiddel?</p><p>Hvis kaliberen "hænger" er der vel ikke andet at gøre, end skifte den. Alt andet må være en stakket frist.......</p><p>Vh</p><p>Niels</p>

svendm
Indlæg: 169
Tilmeldt: 08 aug, 2005 11:15
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 02 feb, 2011 09:17

De smøremiddeler der anvendes i dag er meget effektive.
Jeg har kørt med en "smurt" kaliber på den ene alfa siden sidste syn og den skal afsted igen nu her så 2 år og den forventes at virke endnu.
Men hvorfor den hang sidste gang ved jeg ikke, men den blev smurt med et middel der "skummer op" og så blev den motioneret.
Jeg kan godt finde ud af navnet hvis det har interesse.
Mvh. Svend

nhed
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12 mar, 2009 18:20
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nhed » 02 feb, 2011 18:16

<p>Meget gerne! Aldrig hørt om før, troede vi var ude i noget silikone af en slags.. Går ud fra, at man er nødt til at have gummi membran af, for at kunne motionere stempel???</p><p>Vh</p><p>Niels</p>

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Bremser"