Bremseregulator AR 145/146 TS 1,6 99

Bremsepræstationer og bremsekomponenter
Besvar
will
Indlæg: 114
Tilmeldt: 07 okt, 2003 06:36
Geografisk sted:

Bremseregulator AR 145/146 TS 1,6 99

Indlæg af will » 11 okt, 2003 06:12

Synsmanden synes den er rustet fast, hvilket er utænkeligt ihvorvel mit autoriserede værksted selvfølgelig altid afprøver den lille vippearm som bruges til fjedervægten når stjernemekanikeren tester funktionen inden der krydses af i rubrikken :"bremser efterset smurt og justeret" 1200,-incl moms!! I dont think so.Bremseregulatoren(brg) sidder i ve. side lige ved siden af bagerste potte,følg bremserørerne en gummimanchet kan krænges til side og afslører arm,aksel(rustet)og stemplet til den ventil som regulere bremsekraften til baghjulene rens detaf,uden at afmontere, herefter rustopløser og træk i den vippearm som dit værksted ikke kender og så virker det igen!Fyld op med kobberpasta sæt manchetten på igen og husk : tillid er godt kontrol er bedre.



ole fisker
Indlæg: 84
Tilmeldt: 05 maj, 2003 22:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ole fisker » 11 okt, 2003 09:58

Det er principelt forkert at smøre med kobberfedt hvor der typisk fokommer gummipakninger.
Såfremt der skal smøres bør der anvendes bremse-/caliperfedt. Fremstilles bl.a af ATE. ATE's bremsefedt er blåt.
Dette fedt må bruges til at smøre stempler/pakninger i hjulcylindre, calipere, lastafhængige veniler, hovedcylindre og for den sags skyld også slavercylinderen til koblingen. !

will
Indlæg: 114
Tilmeldt: 07 okt, 2003 06:36
Geografisk sted:

Indlæg af will » 12 okt, 2003 05:55

Det er da fuldstændig rigtigt det er vippearmakslen der skal smøres med kobberpastaén selve stemplet til ventilen får skam også ATE pastaén for det har vi altid brugt for det er eminent til bla. at forebygge fastsiddende calibre se venligst "bremse" indlægget , det jeg skrev om "opfyldning" kan nok misforstås! tak for opmærksomheden!!!

Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten » 15 okt, 2003 22:43

Hej Will.

Som du selv siger skal mekanikken vedligeholdes, men også selve ventilen skal aktiveres en gang i mellem for ikke at gro fast. Det gøres ved at bremse hårdt en gang i mellem, eller mens bilen står stille simpelthen flere gange at trampe pedalen ned alt det man kan. Er der forøvrigt nogle der ved hvordan man indstiller ventilen. Øjet til fjederen på min egen 146 er ved at være temmeligt langt af slid / rust, så jeg tvivler på, at den fungerer som den skal.

Med venlig hilsen

Morten

4630

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Bremser"