Udluftning
-
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
- Geografisk sted: Danmark
Udluftning
Kan det passe jeg ikke kan udlufte mit bremsesystem på "normal vis" pump tryk udluft osv på min 145 ? Skal motoren måske være startet ? efter udluftning mange gange skal pedalen pumpes et par gange for optimal bremsning og det er jo ikke lige sådan det skal virke..
Det er ikke nødvendigt med startet motor og aktiv bremseforstærker.
Hvis normal vis, er det samme som manuel uden bremseudlufter pumpe, så skal det 2 personer til, en som pumper pedalen og en som åbner og lukker for udlufter niplerne. Pump tryk på pedalen, åben udlufter niplen, pedalen går i bund og bliver det til niplen er lukket, det gentages til er ikke komme mere luft eller væsken er ny (ved skift af br.væske. Der startes ved højre baghjul, v. baghjul, h. forhjul og sluttes med v. forhjul. Men det er vigtigt, at pedalen ikke slippes før udlufteren har lukket niplen.
Hvis normal vis, er det samme som manuel uden bremseudlufter pumpe, så skal det 2 personer til, en som pumper pedalen og en som åbner og lukker for udlufter niplerne. Pump tryk på pedalen, åben udlufter niplen, pedalen går i bund og bliver det til niplen er lukket, det gentages til er ikke komme mere luft eller væsken er ny (ved skift af br.væske. Der startes ved højre baghjul, v. baghjul, h. forhjul og sluttes med v. forhjul. Men det er vigtigt, at pedalen ikke slippes før udlufteren har lukket niplen.
-
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
- Geografisk sted: Danmark
Hvis din 145/146 har tromlebremser på baghjulene (ved ikke om det var tilfældet, 33 S4 1,5/1,7 havde tromler bag), så skal bremsebakkerne være justeret op, så bør den bremse når pedalen er trådt 1/3 ned. Den har (hvis tromler bag) sikkert selvjusterende bremser, men mekanismen skal fungere, dvs. rengjort for bremsestøv og smurt med bremsefedt (kobberfedt).
Hvis skiver bag, så skal håndbemse justermekanismen renses og smøres, så det virker, og bagefter justeres så hjulene lige drejer frit.
Hvis skiver bag, så skal håndbemse justermekanismen renses og smøres, så det virker, og bagefter justeres så hjulene lige drejer frit.
Hvis man kan pumpe pedalen, så er der for stor afstand mellem bremsebakker og tromlen (men man kan altid mærke en lille forskel med tromlebremser, når/hvis man pumper pedalen).
Luft i bremsesystemet vil ikke kunne konstateres ved at pedalen kan pumpes op, men ved at pedalen giver efter ved hårdere tryk, dvs. aldrig rigtigt når et punkt, hvor den bliver hård.
Luft i bremsesystemet vil ikke kunne konstateres ved at pedalen kan pumpes op, men ved at pedalen giver efter ved hårdere tryk, dvs. aldrig rigtigt når et punkt, hvor den bliver hård.