Rustgaranti i praksis

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
MStorm
Indlæg: 20
Tilmeldt: 04 jan, 2007 06:53
Geografisk sted: Danmark

Rustgaranti i praksis

Indlæg af MStorm » 24 apr, 2007 04:27

Alfister, et godt råd søges.

Jeg købte i januar en 156 1,8TS 1999 kørt 125kkm. En dejlig bil men den har desværre nogle rustangreb i bunden. Bilen er synet 1. gang 15/11 1999 og derfor stadigvæk under 8 år.
Jeg har konstateret rusten to steder (selvfølgeligt efter udløb af den 100% garanti forhandleren gav på bilen):

1) rusttærringer bag højre forhjul i inderskærmen mod motoren (bag
bremserørene)samt gennemtæring i bunden af "Tårn" som holder plastdele lige foran højre forhul(tårnet ses bedst forfra gennem hul i plastspoileren under kofangeren).

2) lille tærring i bund under føresæde (midt mellem panel og vange) ca. 0,5x0,5 cm. Tærringen er lige midt i en lille bule som må være kommet fra en sten eller andet..

Udover ovennævnte er der enkelte andre steder hvor den beskyttelse fabrikken har påført er væk eller løs og rusten plade ses.

Af en eller anden grund har den tidligere ejer, trods at alle serviceeftersyn er foretaget hos autoriseret Alfa-forhandler i Nærum (hersild & heggov), IKKE foretaget de pligtige rusteftersyn.
Nu vil jeg høre om der er nogen der har erfaring med rust-sager fremført for til alfa-importøren, både postive (udbedring på garanti) eller det modsatte.
På forhånd tak.



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 24 apr, 2007 18:03

Hej MStorm og velkommen.
Jeg ville køre til Hersild & Heggow og spørge dem om ikke de har "glemt" at stemple garanti talongerne. Hvis de er flinke, stempler de hæftet og indberetter til Alfa DK rustskaderne.
NB! Nr. 2 skade dækkes sandsynligvis ikke, da den ikke er en fabrikationsfejl.
Held og lykke med sagen.

Besvar

Tilbage til "Alfa 166 Karrosseri"