Differentiale

Alle emner indenfor Tuning, bl.a. Motor, Undervogn og karrosseri.
Besvar
ar4me
Indlæg: 43
Tilmeldt: 07 feb, 2004 16:04
Geografisk sted: USA

Differentiale

Indlæg af ar4me » 10 dec, 2004 06:23

Hej,

Er der nogen der har proevet sig med alternative limited slip differentials paa 75'eren. Herovre kommer nogle af 75 modellerne med (vistnok) 25%. Til track brug foroeges det typisk ved modifikation til maaske 50%, men der er ogsaa alternativer. Efter sigende skulle Quaife's vaere godt, men det kraever en gruppe ordre (vistnok paa 30 enheder). Er der nogen der har proevet Quaife's eller har andre forslag?

http://www.importperformance.com/quaife/

Jes



jensebhansen
Indlæg: 163
Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jensebhansen » 10 dec, 2004 19:19

Jes,

Jeg har ikke prøvet det på en 75'er, men i min ene alfasud har jeg et quaife spær, og det virker mægtigt. fordele ved et quaife-spær mod det originale spær er, at det original spær er et plade spær, der efterhånden bliver slidt hvilket betyder at pladerne skal skiftes, mens quaife spæret er et Torsen spær, der virker vha. tandhjule og snekkedrev - dette skulle i princippet holde forevigt.

Den sidste gang der blev bestilt spær til alfasuderne krævede quaife vist at vi mindst skulle aftage 10 stk. og prisen var vist i omegnen af kr. 10.000,-

Et alternativ til at få lavet et specielt spær hos Quaife, er at finde et af de standard-spær, som jeg tror at de også laver. Problemnet er så at finde et, hvor kronhjulet kan monteres, og hvor trækakslerne passer på.

ar4me
Indlæg: 43
Tilmeldt: 07 feb, 2004 16:04
Geografisk sted: USA

Indlæg af ar4me » 11 dec, 2004 01:04

Hej Jens,

Tak for svaret.

Har du en Alfa kyndig kontakt person hos Quaife jeg kan kontakte og snakke med?

Mon ikke der er interesse for 10 enheder?

Jes

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Tuning"