Flest HK for $$

Alle emner indenfor Tuning, bl.a. Motor, Undervogn og karrosseri.
Besvar
Impiety
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16 jun, 2004 11:06
Geografisk sted: Danmark

Flest HK for $$

Indlæg af Impiety » 16 sep, 2004 08:02

Hej.
Hvad er den mest effektive måde at vinde ekstra hestekræfter til en 33 IE 1990?



Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 16 sep, 2004 08:48

Hej.Kommer an på hvor meget mere effekt du havde tænkt dig,og hvad prisleje vi befinder os i.Snakker vi K&N + bagpotte "tuning",eller noget mere end det?

Alfista
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13 okt, 2003 18:02
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Alfista » 16 sep, 2004 17:27

Hejsa,
Nu spørger du godt nok efter HK, men jeg forestiller mig, at disse HK skal bruges til at gøre bilen hurtigere, og første spm er derfor; hvordan hurtigere? i lyskryds eller i sving?

Generelt kan man sige at den billigste måde at gøre en bil hurtigere på, er at gøre den lettere. Som Colin Chapman sagde; "before all, add lightness". Dernæst bremser. Dernæst improve breathing & exhaust. (som Thomas G er inde på). Dernæst undervogn. Og til sidst; flå motoren ud og smid alle de dyre dele i.

/jørgen

Impiety
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16 jun, 2004 11:06
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Impiety » 19 sep, 2004 09:48

Var nok mest inde på hvad man kunne konfigurere i moteren for at få bilen til at yde lidt mere i optræk.. men jeg skal hvertfald skifte luft filteret... er der nogen der har noget at anbefale?
På forhånd mange tak.
Jonas

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 19 sep, 2004 21:33

Hej Jonas - Jeg kørte uden CAT & Lambda på min 33 EI indtil den sku' til syn. Så satte jeg original udst. på og synede, alt OK, og solgte den. Havde jeg beholdt den, hvade jeg nok lavet nummeret hver gang den efterflg. sku' synes.
NB! Først havde den et specielt manifold og ca. 60 mm mellemrør med glasulds potte og Remus bagpotte, senere en std. pré CAT udst. Kræfterne føltes næsten ens men 1. løsning gav en hul lyd, anden den sædvanlige Sud/33 snerren.

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Tuning"