Hej.
Hvad er den mest effektive måde at vinde ekstra hestekræfter til en 33 IE 1990?
Flest HK for $$
Hejsa,
Nu spørger du godt nok efter HK, men jeg forestiller mig, at disse HK skal bruges til at gøre bilen hurtigere, og første spm er derfor; hvordan hurtigere? i lyskryds eller i sving?
Generelt kan man sige at den billigste måde at gøre en bil hurtigere på, er at gøre den lettere. Som Colin Chapman sagde; "before all, add lightness". Dernæst bremser. Dernæst improve breathing & exhaust. (som Thomas G er inde på). Dernæst undervogn. Og til sidst; flå motoren ud og smid alle de dyre dele i.
/jørgen
Nu spørger du godt nok efter HK, men jeg forestiller mig, at disse HK skal bruges til at gøre bilen hurtigere, og første spm er derfor; hvordan hurtigere? i lyskryds eller i sving?
Generelt kan man sige at den billigste måde at gøre en bil hurtigere på, er at gøre den lettere. Som Colin Chapman sagde; "before all, add lightness". Dernæst bremser. Dernæst improve breathing & exhaust. (som Thomas G er inde på). Dernæst undervogn. Og til sidst; flå motoren ud og smid alle de dyre dele i.
/jørgen
Hej Jonas - Jeg kørte uden CAT & Lambda på min 33 EI indtil den sku' til syn. Så satte jeg original udst. på og synede, alt OK, og solgte den. Havde jeg beholdt den, hvade jeg nok lavet nummeret hver gang den efterflg. sku' synes.
NB! Først havde den et specielt manifold og ca. 60 mm mellemrør med glasulds potte og Remus bagpotte, senere en std. pré CAT udst. Kræfterne føltes næsten ens men 1. løsning gav en hul lyd, anden den sædvanlige Sud/33 snerren.
NB! Først havde den et specielt manifold og ca. 60 mm mellemrør med glasulds potte og Remus bagpotte, senere en std. pré CAT udst. Kræfterne føltes næsten ens men 1. løsning gav en hul lyd, anden den sædvanlige Sud/33 snerren.