Hvad med dette forum/Leksikon?

Her kan du skrive forslag til andre fora, som du synes mangler under de enkelte modeller.
Besvar
A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Hvad med dette forum/Leksikon?

Indlæg af A.Sommer » 30 dec, 2003 20:35

hejsa Allesammen!
Jeg sidder her og tænker på, om vi alle ikke kunne have glæde af en form for teknisk leksikon. Ment på den måde, at alle har erfaringer med f.eks. undervogns opsætning til de enkelte modeller. Disse erfaringer (og måske liste over benyttede dele?) kunne være lækkert at have samlet et sted. Desuden kunne der være en gennemgang af teorien bag opsætninger/motorlærer/tuning etc etc.F.eks "sådan virker en TS motor", eller måske bare en "simpel" gennemgang af bilens funktioner. På www.powerpage.dk har de en UDFØRLIG gennemgang af næsten al bilteknik, hvilket er dejligt, men det kunne være bedre for os med "historier" og gennemgange af Alfa'er istedet for UNÆVNELIGE franske og tyske bilmærker...


Lang smøre, men sådan er det![;)]


Mvh
Anders Sommer



ole fisker
Indlæg: 84
Tilmeldt: 05 maj, 2003 22:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ole fisker » 31 dec, 2003 01:42

Hej Anders
Andre har tidligere givet udtryk for det sammen, se venligst:
forumdk/topic.asp?TOPIC_ID=188

Så det er kun et spørgsmål om frivillige som vil lave teksten.
Powerpage og V-Max er desværre med til at gøre unge mennesker forvirrede, så de faktisk tror der er forskel med en mølle og en turbo. Det vil da være en god ide at komme et skridt videre.
Hvis en har lyst til at beskrive den ønskede struktur, så skal jeg nok lave pladsen klar her på siden.
MVH
Ole Fisker

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 31 dec, 2003 05:37

Hmm. det var vist et indlæg jeg har overset....

Men ok stadig en god ide...

Godt Nytår og pas nu på bilerne.. øhh jeg mener fingrene..

Cavis
Indlæg: 26
Tilmeldt: 11 nov, 2003 07:29
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Cavis » 11 mar, 2004 12:25

Hej

Kan se at debatten her er nogle måneder gammel, men har måske en ide til hvordan den kommer videre!

Vil foreslå at de tekniske konsulenter fra Alfa klubben beskriver hver "deres" model - går ud fra de også benytter sitet her - disse personer har oftest den viden som der efterlyses her.

Er selv konsulent på Sprinten (Sud) og skal gerne ved lejlighed lave noget om den, men der skal nogle retningslinier til, eks. tage udgangspunkt i noget tilsvarende fra Tyskland. I så fald skal der så også kobles nogle tolke på opgaven, hvorfor vi så egentlig først burde finde noget litteratur i udlandet, derefter få det oversat, og til sidst få det gennemgået af de respektive konsulenter.

Det bliver noget af et arbejde, der skal en eller flere der har et overordnet styr på opgaven, dernæst en del frivillige. Sidste post skal jeg gerne melde mig til.

Per H. Nørgaard
Indlæg: 38
Tilmeldt: 05 dec, 2003 05:08
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Per H. Nørgaard » 25 mar, 2004 07:20

Opgaver med at tolke skal jeg gerne være behjælpelig med :-)

ludde02
Indlæg: 21
Tilmeldt: 28 nov, 2004 18:57
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ludde02 » 08 dec, 2004 06:51

det er en rigtig god ide ,hvis man skal bruge div literatur som er det samme for alle biler kan man jo tage autobogen bruges som bog i mekaniker uddanelsen meget god bog .Jeg tror også at der kunne drages nytte af biblioteket som har haynes osv , jeg har en kopi af 155 bogen hvis det kan hjælpe og vil gerne hjælpe til.

mvh steffan
155 3,0 v6 super

Besvar

Tilbage til "Forslag til andre generelle fora"