ventiljustering v6

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
spiderv6
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25 jun, 2007 01:07
Geografisk sted: Danmark

ventiljustering v6

Indlæg af spiderv6 » 25 jun, 2007 01:15

Hej
Jeg skal til at justere ventiler på min 3,0 v6 udstødnings ventilerne har justeringsskruer på vippearmene, men knasten træder jo direkte på indsugnings ventilerne, er der nogen der ved hvordan man justerer disse ?
MVH



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 25 jun, 2007 03:39

Med såkaldte sims eller brikker. Det er nogle små runde dimser som sidder under knastfølgerne og fås i mange forskellige tykkelser.
Man måler afstanden mellem knastfølgeren og knasten når den ovale del vender væk fra følgeren. Hvis den er ude af mål skal brikken skiftes med en passende tykkere eller tyndere. Ved ikke med V6, men på Nord motoren skal knastakslerne af for at skifte brikkerne.

spiderv6
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25 jun, 2007 01:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af spiderv6 » 26 jun, 2007 06:57

tak for svar Alfisto Erik, det var netop om det var nødvendigt at afmomtere knasterne eller der var en fremgangsmåde eller noget værktøj der kunne eliminere denne omstændige process, jeg har ikke skruet på alfa siden alfetta gtv dagene og der var ikke nogen vej udenom.
MVH

spiderv6
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25 jun, 2007 01:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af spiderv6 » 26 jun, 2007 06:59

tak for svar Alfisto Erik, det var netop om det var nødvendigt at afmomtere knasterne eller der var en fremgangsmåde eller noget værktøj der kunne eliminere denne omstændige process, jeg har ikke skruet på alfa siden alfetta gtv dagene og der var ikke nogen vej udenom.
MVH

spiderv6
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25 jun, 2007 01:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af spiderv6 » 26 jun, 2007 07:01

tak for svar Alfisto Erik, det var netop om det var nødvendigt at afmomtere knasterne eller der var en fremgangsmåde eller noget værktøj der kunne eliminere denne omstændige process, jeg har ikke skruet på alfa siden alfetta gtv dagene og der var ikke nogen vej udenom.
MVH

Besvar

Tilbage til "Alfa 164 Motor"