Starter ikke første gang

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Jensted
Indlæg: 6
Tilmeldt: 23 nov, 2004 18:46
Geografisk sted: Danmark

Starter ikke første gang

Indlæg af Jensted » 23 nov, 2004 18:57

Jeg har en 164 3,0 V6 [:D]. I de fleste tilfælde når jeg starter bilen starter den ikke første gang.[:(]Oftes skal der 4 forsøg til. Når bilen har været ude og køre og har holdt stille kort tid (5-20 min) starter den ind imellem første gang. Hvad kan problemmet være[?]



Alfista
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13 okt, 2003 18:02
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Alfista » 24 nov, 2004 00:24

Samme (næsten) problem med min. Starter aldrig første gang, næsten altid anden gang. Temli irriterende, ved ikke hvad det kan være.

Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 24 nov, 2004 02:43

Kommer benzinpumpen igang? Det kan være et dårligt relæ til pumpen...

A164
Indlæg: 16
Tilmeldt: 30 okt, 2004 02:37
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af A164 » 05 nov, 2006 18:57

Ved godt at det er et mega gammelt emne, men jeg har haft samme problem og efter lang tids søgen fundet løsningen. En utæt benzintrykregulator, altså en indre utæthed gør at benzin rør og slange løber næsten tør for benzin, og pumpen skal først fylde systemet og derefter bygge tryk op. Prøv at sætte et manometer på et T-stk ved forsyningsslangen, så vil i se at det passer med at motoren springer igang ved tryk opbygningen. Jeg købte en uoriginal tryk regulator som kunne justeres, og ved at hæve trykket 0,5 bar kom der faktisk mærkbart mere liv i motoren. har også fundet ud af at de originale benzin injektore faktisk er lidt for lille, ja altså hvis man altså er tilfreds med omkring 180hk som max, så er de altså ok. Men den kan saktens klare injektore et nummer større, som giver lidt mere pep i toppen. Altså ingen benzin ingen sjov.

Besvar

Tilbage til "Alfa 164 Motor"