Hej,
Jeg monterede ny kobling i min 3,0 for små 60.000 km siden, og nu har jeg konstateret at de fjedre i selve koblingspladen er blevet slappe. Det gør at der er blevet lidt frigang, som tiltider giver en klik lyd ved indkobling og og når man slipper speederen og lader motor løbe med. Det er ikke sådan at den er slidt op, for den kobler fint ind uden glid.
Nå men det er måske det man kan forvente når man har leget med chip, som gav lidt over 280 Nm.
Jeg kunne tænke mig at høre om der var nogen der havde oplevet noget lignende, og om der findes en kobling som bedre kan klare mosten? Uden at det bliver er en ren racer kobling.?
Min Alfa er en model fra 1989, den med motoren på ca 180 hk.
Kobling bedre kvalitet
Hej Thomas, du skriver ikke om den kombling du fik for 60k km siden er original eller hvad?
Jeg ved ikke om en kobling til de 24 ventilede passer på din, men hvis den gør (og i øvrigt er forskellig) ville jeg vælge sådan en.
Prøv evt. at spørge om det på www.cuoresportivo.dk
Jeg ved ikke om en kobling til de 24 ventilede passer på din, men hvis den gør (og i øvrigt er forskellig) ville jeg vælge sådan en.
Prøv evt. at spørge om det på www.cuoresportivo.dk
Hej Erik,
Jeg har købt koblingen hos Alfa og skulle være original. det er selvfølgelig lidt svært at vurdere om "store brors" kobling kan passe, men det kan jo undersøges ved at få en hjem til hver. Og returnere den som ikke passer jeg skulle gerne have den i hånden, inden jeg begynder at skille motoren ad. En anden mulighed er at spørg hos en special butik som jeg fandt på nettet.
http://www.autobremsen.dk/Tunings%20&%2 ... rtkobl.htm
Jeg har købt koblingen hos Alfa og skulle være original. det er selvfølgelig lidt svært at vurdere om "store brors" kobling kan passe, men det kan jo undersøges ved at få en hjem til hver. Og returnere den som ikke passer jeg skulle gerne have den i hånden, inden jeg begynder at skille motoren ad. En anden mulighed er at spørg hos en special butik som jeg fandt på nettet.
http://www.autobremsen.dk/Tunings%20&%2 ... rtkobl.htm
Medarbejderne på reservedelslagre ved ofte hvad som passer sammen, så det er vær at spørge hos autobremsen.
Som skrevet, ved jeg ikke om der er forskel, men jeg har svært ved at forestille mig, at der er forskel på svinghjul og indgangsakslen til gearkassen på en 12v og 24v 3,0, men det kan ses på trykfoden, udrykkerlejet og navet om de evt. 2 kits er forskellige.
I øvrigt (når jeg læser dit første indlæg igen) er det ikke sikkert det er selve koblingen som fejler noget. Klikkene og ændringen i frigang, kan skyldes slid i udrykkerarmen og/eller slavecylinderen. Det er nok en ide, at se det efter, før du hiver motor og/eller gearkasse ud.
Som skrevet, ved jeg ikke om der er forskel, men jeg har svært ved at forestille mig, at der er forskel på svinghjul og indgangsakslen til gearkassen på en 12v og 24v 3,0, men det kan ses på trykfoden, udrykkerlejet og navet om de evt. 2 kits er forskellige.
I øvrigt (når jeg læser dit første indlæg igen) er det ikke sikkert det er selve koblingen som fejler noget. Klikkene og ændringen i frigang, kan skyldes slid i udrykkerarmen og/eller slavecylinderen. Det er nok en ide, at se det efter, før du hiver motor og/eller gearkasse ud.