1,9 JTD driftssikker / faldgruber?

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
Alfa eller ej
Geografisk sted:

1,9 JTD driftssikker / faldgruber?

Indlæg af Alfa eller ej » 21 apr, 2009 06:06

Hej alle ALFA-eksperter / brugere.

Jeg overvejer købet af en ALFA 156 RST 1,9 JTD. Har prøvekørt den og må erkende at det er en super lækker maskine. Men jeg er i tvivl om driftsikkerhed / stabilitet. Konkurrenterne i min bilkøb hedder Focus eller 307 diesel. Bilmærker med et noget andet ry for driftsikkerhed...

Hvad siger Jeres erfaringer med dieselmaskinen her? Den skal bruges som daglig pendlerbil med 90 km hver vej, så den skal kunne holde til noget - jeg kører ikke specielt råddent eller hurtigt.

Modellen er fra 2004 og har kørt lige under 100.000.

vh
Rasmus

svendm
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 21 apr, 2009 17:37

Hej Rasmus. Jeg har en 156 jtd fra 2000, den har været i udlandet flere gange, bla. 2x til le mans, og altid uden problemer. Den har nu kørt 225000km og den bruger stadig ikke olie og kører perfekt. Min kone har en nevø der er mekaniker ved peugeot og han vil IKKE anbefale dem, og deres reservedelspriser er dyre.
Jeg overvejer snart at skifte den ud med en nyere magen til[:D]
De rygter du har lyttet til er vist ikke helt up to date og livet er for kort til kedelige biler.
Mvh. Svend

Alfa eller ej
Geografisk sted:

Indlæg af Alfa eller ej » 23 apr, 2009 04:35

Hej Svend. Lige vand på min mølle :-) Har prøvet Peugeoten og den kørte godt nok ikke specielt spændende i forhold til Alfaen, må jeg erkende... Til gengæld var den overraskende rummelig. Så nu står valget mellem en 1 år yngre Peugeot med nogenlunde samme antal kilometer og så Alfaen, der er 20.000 kroner billigere.

svendm
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 23 apr, 2009 17:37

Penge er ikke alt....men alligevel [:D]
Vi var i malaga hvor vi havde lejet en 406 stc. 2,0 tdi den var endda også sort lige som vores 156 1,9 sw jtd, den havde kørt 500km men bortset fra kr og øre ville jeg ikke bytte.
Mvh. Svend

Chabab
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Chabab » 23 apr, 2009 18:11

Hej

Jeg går ud fra at de fleste herinde i dette forum ville råde dig til at købe en Alfaen, det er jo trods alt et Alfa Forum!!! Begge biler er jo transportmidler, men ved at erhverve dig en Alfa får du også en stor del nydelse og køreglæde med i købet.

Men i sidste ende må det vel være op til dig, at vælge den bil du bedst synes om.

Alfa eller ej
Geografisk sted:

Indlæg af Alfa eller ej » 15 maj, 2009 07:05

Langt om længe lykkedes det - jeg endte med at købe Alfaen. Havde ellers sagt ja til Fordforhandleren.... Men lå søvnløs og drømte om Alfaen... Tænkte, at det ikke kunne passe at jeg skulle smide X-antal tusinde kroner for en bil - som jeg ikke engang glædede mig til at køre i.

Så jeg tog mig sammen, annullerede Ford-købet og er nu den glade ejer af en 156 sportwagon - 1,9 JTD. Oven i købet lidt billigere end den halvtriste Ford med samme kilometerstand. Lidt skrammer rundt om, men suuuper flotte linjer.

MUMS det er en fornøjelse at køre de 90 km på arbejde. Tak for Jeres gode råd her inde!

[file]alfa.jpg,1147,,0[/file]

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"