Slidt knast-kan motor skylles igennem for splinter

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
ThomasFrahm
Geografisk sted: Danmark

Slidt knast-kan motor skylles igennem for splinter

Indlæg af ThomasFrahm » 14 aug, 2009 08:25

Hej,
Jeg har desværre været lidt uheldig med Min ALfa 2.0 TS fra 2000. Har lige fået renoveret motor for 5 mdr. siden og nu er den bagertse knastaksel slidt grundet meget stort olitab efter renovationen. Dette har betydet at der nu er metal splinter i motoren, kan man udskifte knastakslen og knastforstilleren for derefter at skylle motoren igennem uden at hoved reparere motoren?

elp

Indlæg af elp » 21 aug, 2009 21:12

Ja, man kan da prøve. Skift olie og oliefilter, evt. hæld noget billig olie på og kør motoren varm og skift igen.
Det sikreste er selvfølgelig at afmontere bundkaret og rense ud, men det tror jeg ikke er nødvendigt.
Olie fra toppen af motoren drænes ned i bundkaret og suges op af oliepumpen og sendes derefter igennem filteret før det sendes rundt i motorens smøresteder, så risikoen for at spånerne kommer rundt i motoren er lille, med mindre filteret er blevet tilstoppet. Så skal du have kørt længe.

svendm
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 24 aug, 2009 17:31

Der er også nogen der monterer en magnet på bundkarret så den "fanger" jernsplinter.
Mvh.Svend

elp

Indlæg af elp » 24 aug, 2009 17:50

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af svendm</i>

Der er også nogen der monterer en magnet på bundkarret så den "fanger" jernsplinter.
Mvh.Svend
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Bundkaret er af aluminium med køleribber, så den skal i så fald limes på.
Jeg mener, at der er en magnet på bundprobben, ellers kan den udskiftes med en med magnet.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"