Klimaanlæg

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
joajoa
Geografisk sted: Danmark

Klimaanlæg

Indlæg af joajoa » 03 jul, 2010 23:20

<p>Hejsa</p><p>Jeg fik fyldt freon i mit klimaanlæg for et par måneder siden og så kølede det rigtig godt igen. Har ikke brugt det så meget siden men nu hvor det er blevet varmt er det ikke til at undværre men synes ikke rigtig at det køler så godt. Det tager tager noget tid før der kommer rigtig kold luft. I min gamle bil var det kold luft med det samme. Er der noget galt eller er det helt normalt ???</p>

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 03 jul, 2010 23:52

Hvis din 156 er med automotisk klima, så stil blæserknappen på aut. og temp. på fuld kold. Så skal den i løbet at et minut (når den solvarmede luft er blevet blæst ud ved lav blæserstyrke) køre blæseren op på kraftig styrke og luften, som kommer ud ad dysserne være meget kold.
Det samme med manuel A/C, blot skal du sætte blæseren på fuld styrke og temperatur på koldest, så vil luften hurtig blive meget kold.
Hvis den ikke bliver meget kold, så må du tilbage til klimaservice mekkeren.
Min 156 har aut. klima, og har ved lejligheder kørt i ca. 40 graders varme og fungeret udemærket, blot man stille temp. ret langt med(under 18). Vi fik nærmest varmechok, når vi steg ud.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"