Hej alle.
Jeg er ny bruger herinde og ville lige undersøge dette emne.
Jeg kunne godt tænke mig at høre tilbage fra alle dem med en 156 2.0.
jeg tror nemlig jeg har den i landet der har gået længst med samme motor. min har gået 349203 og har ikk mistet en eneste HK, der er selvfølgelig skiftet div sliddele osv. men bilen kører og starter perfekt. er dette et fænomen eller er der en derude der har der har gået længere?
Mvh Tommy
km antal 156 2.0
Tomlam:
FYI. Jeg tror du får mere ud af at oprette en tråd på www.cuoresportivo.dk med dit spørgsmål. Det er noget bedre besøgt.
FYI. Jeg tror du får mere ud af at oprette en tråd på www.cuoresportivo.dk med dit spørgsmål. Det er noget bedre besøgt.
Egebjerg har en pointe - omend cuoresportivo er velbesøgt på godt og ondt, dvs. der er mange kommentarer, men ikke alle lige kvalificerede.
Dog har jeg hørt om - men aldrig set den - en 146 2.0 (dvs. samme motor som 156) der har passeret ½ million km. uden problemer.
Min egen 146 1,6 TS har klaret 246000 km og uden bøvl og olieforbrug, og min brors 164 3,0 V6 har over 360000 km. på bagen, og bruger stadig ikke olie, og trækker som bare pokker. Så de kan godt Alfa-motorerne, men det kræver vist en blanding af pleje, omtanke og held.
Mvh. TBC
Dog har jeg hørt om - men aldrig set den - en 146 2.0 (dvs. samme motor som 156) der har passeret ½ million km. uden problemer.
Min egen 146 1,6 TS har klaret 246000 km og uden bøvl og olieforbrug, og min brors 164 3,0 V6 har over 360000 km. på bagen, og bruger stadig ikke olie, og trækker som bare pokker. Så de kan godt Alfa-motorerne, men det kræver vist en blanding af pleje, omtanke og held.
Mvh. TBC