Da jeg startede min '98'er 156 2.0 TS her til morgen, begyndte servoen at larme en hel del. En, raslende skurende lyd, der blev meget højere når man drejer skarpt. Desuden kan man mærke, at servoen ikke rigtigt fungerer ved skarpe sving, eks. i rundkørsler.
Vil I tro servopumpen er i stykker? Jeg har ikke haft tid til at tjekke oliestanden til servoen, kan det tænkes at servopumpen bare er løbet tør for olie?
Mvh
Asger
Servoen i stykker...?
-
Ole Wichmann
- Geografisk sted: Danmark
Jeg havde de samme symptomer på min 1997 156 2,0 her i dag. Jeg gik ud og kiggede og det "pissede ud" med servovæske i venstre side af bilen.
En nærmere inspektion tyder på at det er en utæt slange der ser ud som om den sidder med spændebånd på et 12mm rør (hvilket tyder på at det ikke er en højtryksservo som på Jaguar, der bruger hydraulikslanger). Så vidt jeg har kunnet se i min ikke særligt imponerende E-learn CD, er det formentlig den der hedder "outlet hose". Jeg har ikke kunnet finde den i reservedels kataloget, men jeg har tegnet den ind med rødt på vedhæftede tegning. Kan man nøjes med at skifte slangen, eller skal rørene også skiftes?
Kan det skiftes ovenfra, hvis jeg afmonterer batteriboksen?
Mvh
Ole W.
En nærmere inspektion tyder på at det er en utæt slange der ser ud som om den sidder med spændebånd på et 12mm rør (hvilket tyder på at det ikke er en højtryksservo som på Jaguar, der bruger hydraulikslanger). Så vidt jeg har kunnet se i min ikke særligt imponerende E-learn CD, er det formentlig den der hedder "outlet hose". Jeg har ikke kunnet finde den i reservedels kataloget, men jeg har tegnet den ind med rødt på vedhæftede tegning. Kan man nøjes med at skifte slangen, eller skal rørene også skiftes?
Kan det skiftes ovenfra, hvis jeg afmonterer batteriboksen?
Mvh
Ole W.
-
Ole Wichmann
Der er en del rør/slanger i servostyrings systemet, men de købes enkeltvis.
Reservedels siderne for systemet er heldigvis ret detalieret, er er link
http://www.spangerum.com:7080/navi?COUN ... INDOW_ID=1
Reservedels siderne for systemet er heldigvis ret detalieret, er er link
http://www.spangerum.com:7080/navi?COUN ... INDOW_ID=1
-
Ole Wichmann