Kasseret til syn.... øv bøv
Kasseret til syn.... øv bøv
<p>Har lige haft min 156 2,0 TS fra 98 til syn, hvilke den dumpet med et brag... i for lige dødsattesten.</p><p></div></p><p>06 Blinklygte farve, højre, venstre, for falmet</p><p>05 bremsekraft parkeringsbremse, venstre, utilstrækkelig (20 daN)</p><p>05 stænkskærme, højre, venstre, bag, tæret</p><p>08 bund zone C, højre, venstre, bag, tæret</p><p>08 bagagerumsbund zone C, højre, venstre, tæret</p><p>08 sidepanel zone C, højre, venstre, tæret</p><p>08 dæk type, højre, venstre, bag, ukorrekt</p><p>05 forskel i bremsevirkning driftbremse, 2. aksel, for stor (46%)</p><p>07 Kulilteindhold tomgang, for høj (0,7 vol.%)</p><p>07 kulilteindhold forhøjet tomgang, for høj (0,6 vol.%)</p><p>07 Lambda-værdi, for høj (1,16 lambda), ved forh. tomgang</p><p></div></p><p>Er der nogen der ved hvorfor den forurener for meget? ved at den har en utæthed på den store gummislange th for motoren, tror den hedder indsugningsmanifold, kan det skyldes dette alene?</p><p></div></p><p>Med venlig hilsen</p><p></div></p><p>Boris</p>
Hej Boris - surt show 
Jeg kommenterer punkt for punkt
06 - nye pærer (vanskelige at komme til, jeg fik værksted til at skifte, små penge)
05 - Nye kalibre bagbremse (meget alm. har selv fået skiftet 2x)
05+08 - Få tilbud fra pladesmed (gæt kr. 5-7000)
08 - dæk - skift det dårligste til samme som bedste
07 - skift slange og foretag ny måling, hvis stadig for høj, fejlrapport fra motorstyring (ECU). Gæt, ny lambda eller/og (i værste fald) KAT.
KAT kan købes hos daekonline.dk for ca. kr. 2000.
Held og lykke
Jeg kommenterer punkt for punkt
06 - nye pærer (vanskelige at komme til, jeg fik værksted til at skifte, små penge)
05 - Nye kalibre bagbremse (meget alm. har selv fået skiftet 2x)
05+08 - Få tilbud fra pladesmed (gæt kr. 5-7000)
08 - dæk - skift det dårligste til samme som bedste
07 - skift slange og foretag ny måling, hvis stadig for høj, fejlrapport fra motorstyring (ECU). Gæt, ny lambda eller/og (i værste fald) KAT.
KAT kan købes hos daekonline.dk for ca. kr. 2000.
Held og lykke
Har langt om længe fået synet bilen, måtte dog også skifte bagpotte og håndbremsekabler. Prøvet en anden synshal og de målte ikke forureningsniveauet, så den forurener stadig for meget. Jeg kunne jo være ligeglad og køre videre men det irriterer mig nu alligvel, og jeg synes ikke jeg køre så langt pr/liter mere.
Er der nogle som ved hvor jeg skal starte for at finde ud af hvorfor den gør det? KAT'en er fin og der ingen lamper der lyser, har også få tilsluttet en computer men der var ingen fejl koder.
Mvh. Boris
Er der nogle som ved hvor jeg skal starte for at finde ud af hvorfor den gør det? KAT'en er fin og der ingen lamper der lyser, har også få tilsluttet en computer men der var ingen fejl koder.
Mvh. Boris
-
simonriedel
- Geografisk sted: Danmark
<p>Lambda sonden er en sliddel, så der er ikke noget usædvanligt i at den skal skiftes.</p><p>Det er en nem operation, og den er ikke særligt dyr - en hurtig søgning giver en pris på 1350,-. </p><p>Jeg har skiftet et par stykker efterhånden og det giver en kvikkere og mere økonomisk bil hver gang. </p>