Hej igen!
Tag jer en kop kaffe før i begynder med denne lange historie ... [:D]
Som jeg tidligere har sagt er jeg Hollænder. Jeg synes det er sjovere her end "back home" med MANGE MANGE ting (f.eks. bare de danske kvinder!), men det med biler og skat er noget [V] her. Hvis man ikke har et firma og kan køre på gule plader så er det en dyr fornøgelse at ha' egen bil. Men ok ... så giver I (Danmark) også en masse glæde tilbage! Nok til at sluge de andre ting ...
En af de gode ting i Holland er bilkirkegårde. Du kan komme med din værktøjskasse, pille noget ud af en bil du kan bruge og afregne ved udgangen. Naturligvis skal du bruge lidt tid til at finde HVOR du nu præcist kan finde bilen som har det du skal bruge.
Her i Danmark (correct me if I'm wrong) er der forhandler som har monopolet. Hvis du skal ha' nogle brugte reservedele så er det via en forhandler. Prisforskellen er minimalt og det synes jeg er noget skidt ...
Ja [;)] I har gættet det. Jeg skal ha' en reserve del. En viskermotor. Fra hvad jeg har fået i vide kan jeg få en brugt for en 1300 kr [V][?] og en´ ny for lidt mere. Jeg er sikker på at der er mange 156'er "out there" som er blevet totalt skadet eller bare ligger et eller andet sted til at blive piller fra hinanden. Jeg kan næppe tro at man ikke kan få sådan en lille BRUGT dims for under en "tusse".
Min viskermotor (selv om tidligere mekaniker har smøret alt som KAN smøres) hyler som et svin (og det er ikke viskebladet op mod vinduen - samme lyd kommer når de er skruet af). Hvis der er nogle af jer "teknikere" som har en ide om hvad det kan være så hører jeg det også gerne ...
Ellers ... hvem kan hjælpe mig med at få en ny brugt viskermotor?
[}:)] Det med at prøvekøre en brugt og så skifter dem er ikke min kop te! Et forslag jeg fik tidligere ... [:0]
Ciao!
Menno
Viskermotor
Kan det ikke være viskerarmslejet der er ødelagt altså det leje eller akseldel, som viskerarmen sidder på prøv med farveløs SW 40 eller hvad det nu hedder smør systematisk alle leje og led - forbindelser,hjælper det ikke så skru disse fra viskermotoren (uden at afmontere denne)og start viskermotoren igen hyler det nu er det selve motorens leje der er problemet.
OPN autoophug på Fyn kan skaffe brugte dele også MB spareparts i Jylland ellers få skiftet den i Italien.will
OPN autoophug på Fyn kan skaffe brugte dele også MB spareparts i Jylland ellers få skiftet den i Italien.will
Hej Menno, du skal søge på flg. link http://www.dataophug.dk/menuSprog/Index.asp?Lang=Dansk
Det er de danske autoophuggers fælles lager. Her kan du se hvad der er derude, og hvor du kan finde det. Prisen er du desværre nødt til at ringe til den aktuelle hugger og spørge på. Du kan også her finde ud af hvilke biler de har liggende ved at kigge på de dele de har liggende, det er ikke alt der bliver afmonteret!
Håber du kan bruge denne oplysning:-)
Det er de danske autoophuggers fælles lager. Her kan du se hvad der er derude, og hvor du kan finde det. Prisen er du desværre nødt til at ringe til den aktuelle hugger og spørge på. Du kan også her finde ud af hvilke biler de har liggende ved at kigge på de dele de har liggende, det er ikke alt der bliver afmonteret!
Håber du kan bruge denne oplysning:-)