Tørstig - Kølervæske

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
menno
Geografisk sted: Danmark

Tørstig - Kølervæske

Indlæg af menno » 28 nov, 2006 17:24

Da jeg skulle race lidt på KTI's baner i Roskilde her i lørdags, kiggede jeg for en gang skyld under køleren. Så at kølervæsken stod LANGT under "MIN". Det var ikke så godt. [:0] Jeg kørt til Shell og fik købt noget som kunde bruges med det samme. Fyldt op til "MAX". Nu ... en par dage senere er den igen lige under "MIN". I følge de andre Alfister (ok, der var en med en Jaguar [8D]) som var med i lørdags skal det væske i princippe ikke mindskes (et lukket system). Ergo: noget er galt. Er der nogen som kan give mig en idee så jeg kan afstemme det med en mekaniker ??? På forhånd tak !!! [:)]

<i>Dem som kender mig ved at jeg er Hollænder (that explains the Danish). Jeg kiggede på nettet men fandt både KØLEVÆSKE og KØLERVÆSKE. Ved nu ikke hvad der er rigtig ...</i>[;)]

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 28 nov, 2006 17:55

Hej Menno - det hedder vel KØLEVÆSKE da det er fluridummets funktion.

Du har en utæthed i dit kølesystem, en trykprøve vil kunne påvise hvor. Det billigste vil være en kølerslange, men køleren eller varmelegemet i varmesystmet kan også være utæt; Dyrest vil en utæt toppakning være, det afsløres ofte ved, at du kan se at kølevæsken i ekspantionbeholderen bobler, men pas på med at tage den af med varm motor.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"