Styretøj ??

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
rilan
Geografisk sted: Danmark

Styretøj ??

Indlæg af rilan » 02 okt, 2007 19:55

Hej igen

Stadig glad for min Alfa ;-)

Stort problem!!, jeg har nu to gange, med 14 dages mellemrum, oplevet at min "styreevne" er forsvundet under kørsel, ikke særligt rart.
Begge gange er det sket iforbindelse med en overhaling / vognbaneskift og en kraftig acceleration ( ikke sindsygt vildt, men kraftig), begge gange retningsskift til venstre.
Det er ligesom at der kommer "hul" / "slør" i styringen? samtidig lyder det fra instumentbordet som en hvæse lyd, den må komme ude fra mortorrummet.
Holder ind til siden og "hvæse" lyden forsvinder lige så stille, samtidig med at styringen vender tilbage til normal "gocart" styring.
Den "væser" mest når man drejer fra side til side.
HJÆLP ??

Hilsen
Steen

elp

Indlæg af elp » 03 okt, 2007 00:29

Hej og velkommen til.
Jeg tror servopumpen til styretøjet mangler væske. Du skal bruge Dexon automatgearolie, nærmere typebetegnelse i Instruktionsbogen. Der er en beholder bag på motoren i venstre side, set forfra, med et grønt skruelåg.
Når du skruer låget af, kan du se en lille flad pind med max og min mærker på. hvis beholderen er helt tom er det en god idé at starte motoren og hælde væsken på; man kan være heldig at evt. luft i systemet forsvinder.

elp

Indlæg af elp » 03 okt, 2007 01:31

Rettelse: Skruelåget er ikke grønt men sort. Der er en lille slange på, som du skal passe på.
Det grønne låg er kølevæske påfyldning, der skal du ikke hælde Dexon på!!!!!

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"