Forlygter

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
jaw
Indlæg: 7
Tilmeldt: 06 okt, 2003 19:14
Geografisk sted: Danmark

Forlygter

Indlæg af jaw » 10 dec, 2003 19:28

Halløj

Er der nogen her, der har prøvet at udskifte forlygterne fra alm. H4-typen til de nyere DE-model? Jeg har ladet mig fortælle, at det kan lade sig gøre, men passer de direkte over eller skal man være den helt store pladesmed for at få dem til at passe?? [?]

Iøvrigt - kender nogen et sted at få fat i sådanne DE lygter brugt eller på anden måde urimeligt billigt [:D]?

mvh

Jesper Winkler



abc
Indlæg: 34
Tilmeldt: 29 okt, 2003 22:03
Geografisk sted:

Indlæg af abc » 11 dec, 2003 05:57

Hej Jesper.

Prøv at læse dette

http://www.alfabb.com/bb/forums/showthr ... eadid=3088

Det er også nævnt mange gange i dette forum

http://www.digest.net/alfa/FAQ/164/bin/ ... cboard.cgi

ar4me
Indlæg: 43
Tilmeldt: 07 feb, 2004 16:04
Geografisk sted: USA

Indlæg af ar4me » 11 feb, 2004 03:27

Hey, foerste link er min post paa Alfabb.com [:)] - what a small world. Jeg bestilte Euro projector headlights fra jason paa www.alfissimo.com, da han havde et tilbud paa $695 for et saet - du kan nok finde dem billigere i Europa. Det er IKKE xenon! De passer direkte paa 94 og op (i USA, maaske 93 og op i Europa), mens der paa tidligere 164 er en anelse forskel i forskaermen i hjoernet af blinklyset, hvis jeg husker korrekt. Derudover, har din bil naturligvis heller ikke potentiometeret til manuel hoejdejustering af lygterne - sidder modsat (i forhold til rat) af potentiometeret til indstrumentbelysning (kan ses paa mogens' billeder).

Jes

ar4me
Indlæg: 43
Tilmeldt: 07 feb, 2004 16:04
Geografisk sted: USA

Indlæg af ar4me » 11 feb, 2004 15:43

Jeg venter mine Euro projector headlights naar som helst og overvejer ogsaa at indstallere kontrollen til manual justering af hoejden. I den forbindelse vil det vaere noedvendigt med det "lille" trim stykke, der huser konrollen og som loeber over rattet og paa den anden side huser kontrollen til intrument-belysningen samt trip computer og test. Der skulle vel ikke vaere nogen der ligger inde med ovennaevnte trim stykke med udskaering til kontrollen af lygte hoejden?

Ingen USA 164 modeller kom med Euro projector headlights eller hoejdejustering, ikke engang 1994, 1995 (sidste aar).

Jes

abc
Indlæg: 34
Tilmeldt: 29 okt, 2003 22:03
Geografisk sted:

Indlæg af abc » 12 feb, 2004 06:05

Hej Jesper.

Ja, jeg bruger også noget tid på de internationale 164-sider. Der er rigtig god viden at hente.

Hullet til kontrollen til højdejustering af lygterne er 3,4 x 2,2 cm, hvis du vil forsøge at skære i plasticen.

ar4me
Indlæg: 43
Tilmeldt: 07 feb, 2004 16:04
Geografisk sted: USA

Indlæg af ar4me » 12 feb, 2004 14:46

Uh, fik du byttet rundt paa Jes og Jesper? Jeg bor i Sydcalifornien og koebte derfor mine Euro projector lights fra Jason. I Europa kan I sikkert finde dem billegere andetsteds. Hvor mange udskaeringer er der i jeres trim piece, hvor hoejdejusteringen til lygterne sidder?
Paa hoejre side af rattet:
- Lygte hoejdejustering.
Paa venstre side af rattet (fra venstre mod hoejre):
- "Test" knap
- kontrol til instrumentbelysning
- "0 Trip" knap
- "Tot Trip" knap

Jes

abc
Indlæg: 34
Tilmeldt: 29 okt, 2003 22:03
Geografisk sted:

Indlæg af abc » 12 feb, 2004 18:41

Hej Jes! (ja, det var dit navn, jeg vil ha' skrevet før)

Jeg har euro-lygterne, da de er standard på Q4'ren. Jeg har bare et pænere trim piece liggende, som skal sættes i, når vejret bliver bedre her på de lidt nordligere breddegrader...

Der er kun en firkantet udskæring til lygtejusteringen (med de mål jeg skrev før) og derudover de knapper, du nævner. Iøvrigt tror jeg, at det er samme type potentiometer til justering af hhv. lygter og instrumentbelysning (er dog ikke sikker).

ar4me
Indlæg: 43
Tilmeldt: 07 feb, 2004 16:04
Geografisk sted: USA

Indlæg af ar4me » 13 feb, 2004 01:37

Hej Allan,

Et paenere trim piece? Hvad er der i vejen med dit originale? Ved du hvor jeg eventuelt kan finde et trim piece MED udskaering til hoejdejusteringen, eks. ophugger?

Ja, det er sandsynligvis det samme potentiometer.

Jes

abc
Indlæg: 34
Tilmeldt: 29 okt, 2003 22:03
Geografisk sted:

Indlæg af abc » 13 feb, 2004 08:17

Det originale trim piece er slidt (bilen har kørt 270000km), og så fandt jeg et tilsvarende fra en skrottet Q4. Jeg ved ikke, hvilke modeller, der havde højdejusteringen, men de europæiske modeller må vel have det. Prøv evt. ebay, der bliver fra tid til anden skrottet nogle 164 Super og det bør være muligt at finde den del.

Ellers er der også en database over danske ophuggere på nettet, hvor man kan søge på bilmodeller http://www.dataophug.dk

ar4me
Indlæg: 43
Tilmeldt: 07 feb, 2004 16:04
Geografisk sted: USA

Indlæg af ar4me » 14 feb, 2004 01:34

Forledem modtog jeg mine "Victory by Design" DVDs - check www.victorybydesign.com

Jeg koebte Alfa, Masserati, og Ferrari og har indtil videre faaet set Alfa og Ferrari - alletiders. Bedst af alt, naesten, min 14 maaneder gamle soen er ellevild, hvergang en roed Alfa eller Ferrari suser broelende over skaermen (med 5.1 dolby digital surround). Selv naar vi gaar ud i garagen, peger han ivrigt paa den roede 164'er eller roede GTV6, mens den koksgraa Saab ikke for helt samme opmaerksomhed.

"Hvad har det saa med 164 forlygter at goere?", taenker du sikkert. Well, hvis en venlig (=MEGET hjaelpsom) sjael kunne vaere villig til at undersoege hos en DK-ophugger om de har:
1. Trim piece
2. Kontakt til hoejderegularing.
3. Komplet ledningsnet til hoejdejusterbare forlygter incl. forbindelser til forlygterne selv (udover hoejdereguleringen) samt forbindelser til kontakten.
samt pris og evt. assistere med at sende det herover, kan jeg vaere behjaelpsom med at koebe og sende "Victory by Design" DVDs til DK.

Jes

Mogens
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28 okt, 2003 02:23
Geografisk sted: Sweden
Kontakt:

Indlæg af Mogens » 14 feb, 2004 02:09

Jeg vil tro, du/I finder de nævnte stumper hos www.alfatec.dk
eller PSmotors@post12.tele.dk (jvf. Alfa Romeo Nyt)

/Mogens

ar4me
Indlæg: 43
Tilmeldt: 07 feb, 2004 16:04
Geografisk sted: USA

Indlæg af ar4me » 14 feb, 2004 02:33

Tak Mogens,

Jeg proever at sende en email.

Jes

Besvar

Tilbage til "Alfa 164 El-system"