Omdrejningstæller defekt

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 75/90
Besvar
Egebjerg
Indlæg: 225
Tilmeldt: 10 mar, 2004 08:45
Geografisk sted: Danmark

Omdrejningstæller defekt

Indlæg af Egebjerg » 23 nov, 2006 21:09

Min omdrejningstæller på min 75 3.0 V6 virker ikke... den har aldrig virket så længe jeg har haft bilen, men jeg tænkte at det måtte være defekt??

Nu har jeg så skiftet den (altså hele konsollen/enheden med speedometer osv.) og alle stik bagpå sidder rigtigt. Ja, de multistik kan jo ikke sidde forkert Men den nye o/min er ligeså død som den gamle... ØV

Hvor sidder giver/stik på motoren? Er det et kabel - eller en ledning??

Jeg ved jo at til speedometeret er det en pulsgiver der sidder i gearkassen... men det har vel intet med motorens o/min at gøre??

Hjæææææælp hva skal jeg se efter?



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 23 nov, 2006 22:27

Hej Daniel - præsist hvordan omd. tællereren er forbundet på en 75V6 ved jeg ikke, men de installationer, med almindelig tænding jeg kender, har omd.tælleren fået impulser fra tændspolen. Den pol som er forbundet til fordeleren har 2 stik eller 2 ledninger på samme stik, én til fordeleren og én til instrumentet.
Prøv at se om der er to ledninger på stikket (eller en løs i nærheden) og følg den så langt det lader sig gøre og se om der er en ledning med samme farvekombination ved sikringsgruppen og ved multistikket til instrumentgruppen.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 23 nov, 2006 22:31

Hej Daniel - præsist hvordan omd. tællereren er forbundet på en 75V6 ved jeg ikke, men de installationer, med almindelig tænding jeg kender, har omd.tælleren fået impulser fra tændspolen. Den pol på spolen som er forbundet til fordeleren har 2 stik eller 2 ledninger på samme stik, én til fordeleren og én til instrumentet.
Prøv at se om der er to ledninger på stikket (eller en løs i nærheden) og følg den så langt det lader sig gøre (den samles sammen med andre og føres gennem adskillelsen ind i kabinen) og se om der er en ledning med samme farvekombination ved sikringsgruppen og ved multistikket til instrumentgruppen.
Nej, det elektronske speedometers system er uafhængigt af omdrejningstællerens system.

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Generelle emner"