Startproblemer !!!

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Christian
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28 okt, 2003 23:11
Geografisk sted: Danmark

Startproblemer !!!

Indlæg af Christian » 28 okt, 2003 23:37

Min 75 ts kører rigtig fint. jeg har bare det problem, at efter at jeg har kørt i den og vil starte igen(fx. efter at have tanket) kan jeg ikke få liv i den igen. Det lyder rigtigt nok det hele, motoren springer bare ikke igang. Hvis jeg så har ventet en små 30 min. starter den igen. Hvad kan der være galt ?????



kasperl
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30 okt, 2003 05:23
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af kasperl » 30 okt, 2003 05:40

Hej Christian,

Nu er jeg bestemt ikke ekspert på området - du er advaret :-), men jeg har selv haft startproblemer med min 75 V6'er.

Går motoren i tænding og trækker startmotoren, når du forsøger at starte igen? Hvis den kun siger "klik", men ikke starter, så sidder startmotoren nok fast og skal have et lille smæk med en hammer.

Mit problem var ret banalt. Et stelkabel var raslet af startspolen (undervognen er jo lidt hård), hvilket resulterede i, at den engang imellem var næsten umulig at starte. F.eks. når den var varm. Men bestemt ikke altid...

Med venlig hilsen,
Kasper

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 06 nov, 2003 02:28

Hejsa Kasper.
Jeg er desværre HELLER ikke ekspert, men har hørt at det KAN være dine dyser der er utætte.
Når du så stanser bilen løber/drypper der benzin ned i motoren, så den drukner.
Men hvis det er dyserne, så burde du kunne starte hvis du "køre" på starteren. ALtså du bliver ved med at prøve at starte...

Med Venlig Hilsen
Anders Sommer
Alfa Romeo 75 2.0 TS Limited Edition ejer

JanM
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15 nov, 2003 04:46
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af JanM » 15 nov, 2003 06:23

Jeg er med på galajen af folk der ikke er eksperter, men jeg har faktisk haft samme problem, hvilket jeg fandt ud af var en generel fejl med en banal løsning efter at have støvsuget nettet.

I konsollen ved ratstammen går et kabel med tre ledninger fra tændingslåsen som samles i et multi stik. Dette stik skal skilles ad og sprayes med noget kontaktspray og vupti var alle mine problemer væk.

Jan Melzer
Alfa 75 QV '91
Alfa 164 Q4 '96

toftlarsen
Indlæg: 33
Tilmeldt: 02 dec, 2003 02:31
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af toftlarsen » 02 dec, 2003 02:59

Hej

Ja jeg oplever det samme med min.
Dette specielt hvis den har stået ubrugt hen et stykke tid = fugt!
Den trækker slet ikke start relæet, så det med stikket i rat stammen lyder meget sandsynligt.

Tak for hjælpen. Jan

Per Toft
75 1,8 turbo

Mooonc
Indlæg: 1
Tilmeldt: 03 dec, 2003 07:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Mooonc » 03 dec, 2003 07:58

Hej Christian !
Som svar på dit spørgsmål ang. startproblemer, hiv et tændkabel af og se om der kommer gnist ellers kan problemet være fra "lakridsen" (tændingsmodulet) eftersom at i slidt stand, bliver dette varmt og kan sætte ud ved slukning og ikke fungere før det er kølet ned. Dette bør skiftes og tager ca. 7 min (for en der ikke er øvet). Det koster ca 300 kr i Danmark uoriginalt. Modulet findes ved at følge 3 små ledninger fra tændspolen - muligvis under denne eller på en sidevæg fastskruet med 2 skruer i karossen eller kølerplade. Hvis der kommer gnist er det muligvis en indsprøjtningsbox - søg hjælp.

Jeg har selv haft lignende symptomer med min bil og ovenstående hjalp mig.

Med venlig hilsen

Johnny

Ejer af 1 stk alfa 75 2.0 TS
og 1 stk alfa 33 1,5 TI special

Johhny D !

toftlarsen
Indlæg: 33
Tilmeldt: 02 dec, 2003 02:31
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af toftlarsen » 10 dec, 2003 07:54

Jeg fandt mit startproblem [:)]

En lidt for løs kabelsko på selve startrelæet dvs. ledningen som skal trækket relæet. Er placeret oven på selve starteren.

Per toft

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Motor"