Splittegning af 2.0 TS Motor eller lign.

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Splittegning af 2.0 TS Motor eller lign.

Indlæg af A.Sommer » 10 nov, 2003 02:05

Hejsa igen igen.Jeg er MEGET interesseret i tegninger eller lign. der kan lære mig en hel masse om min motor...
hvis der er nogen der ligger inde med dette eller lign. er jeg MEGET interesseret i at få en kopi eller lign..

Jeg er også interesseret i at vide, om der er oliekøling af stemplerne på en 2.0 TS motor.



Franzbetula
Indlæg: 19
Tilmeldt: 02 sep, 2003 17:33
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Franzbetula » 03 jan, 2004 09:22

Hej

Der er ikke oliekøling af stemplerne i hverken Nord eller TS motoren.

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 03 jan, 2004 19:36

Er det nødvendigt med oliekøling, hvis man ønsker at påbygge en kompressor, og stadig køre med standard kompression. (skal lade med LAVT tryk!)

Bjørn
Indlæg: 3
Tilmeldt: 09 okt, 2003 05:47
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Bjørn » 24 feb, 2004 06:06

Hej!

Med hensyn til tegninger, så kig på dette link. Her er vist alt hvad hjertet kan begære af tegninger og manualer.

http://welcome.to/alfa75

MVH
Bjørn Hansen

evk
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 dec, 2003 09:15
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af evk » 26 feb, 2004 20:35

Hej,
Med den effekt du kan opnå når du vil kører med std. kompression
mener jeg ikke at det er nødvendigt med oliekøling.
Jeg har selv bygget en turbo på en 2,0 Nord motor med 190 HK uden at have oliekøling af stemplerne.
Kompresionen var dog sænket til 7,5:1 og ladetryk ca. 0,9 .
Det er mere et spørgsmål om at blandingen ikke må blive for mager således at forbrændingstemperaturen ikke bliver for varm og brænder hul i stemplerne.

Mvh.
evk
155V6
164 3,0V6

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 26 feb, 2004 21:18

lyder fedt, men hvilke stempler brugte du, eller var det tricket med dobbelt(måske mere) toppakning?? jeg vil køre standard kompression og ca.0,45 bars ladning...[:D] Når den tid ENGANG kommer.[:(]

evk
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 dec, 2003 09:15
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af evk » 27 feb, 2004 03:26

Hej,
Jeg brugte originale stempler, men fik bearbejdet plejlstængerne således at krydspindslejet blev flyttet 2,5 mm længere ned.
Dette gav en kompressionssænkning fra std. 9,0:1 til de 7,5:1.
Bearbejdningen bestod i at lave et ovalt hul i plejlstangen hvor krydspindslejet er. Der blev herefter lavet et passende ovalt krydspindsleje hvor hullet til selve krydspinden er flyttet 2,5 mm længere ned.
Dette kan selvfølgelig kun lade sig gøre på plejlstænger hvor der er tilstrækkelig med gods tilbage således at der ikke går for meget af styrken i plejlstangen tabt.
Denne bearbejdning blev udført af Westspeed for ca. 7 år siden og kostede dengang ikke mere end 1000-1200 kr.
Dette må siges at være en enkel/billig løsning og har vist sig at holde uden problemer.
Jeg mener dog at kunne huske at der kan anvendes stempler fra en BMW 320 4 cyl. til at sænke kompressionen i en TS motor.
Hvilket jeg har set udført på en 164 TSér.

Mvh.
evk

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 27 feb, 2004 04:49

Noget som du kunne udfører mod en klat penge?? Syntes især det med BMW stemplerne lyder godt (enkelt)?? Jeg er ikke meget for at rode med motorer med knastkæder....[:(]
Ps. Det er ikke noget der skal ske lige nu...

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Motor"