Splittegning af 2.0 TS Motor eller lign.
Splittegning af 2.0 TS Motor eller lign.
Hejsa igen igen.Jeg er MEGET interesseret i tegninger eller lign. der kan lære mig en hel masse om min motor...
hvis der er nogen der ligger inde med dette eller lign. er jeg MEGET interesseret i at få en kopi eller lign..
Jeg er også interesseret i at vide, om der er oliekøling af stemplerne på en 2.0 TS motor.
hvis der er nogen der ligger inde med dette eller lign. er jeg MEGET interesseret i at få en kopi eller lign..
Jeg er også interesseret i at vide, om der er oliekøling af stemplerne på en 2.0 TS motor.
-
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 02 sep, 2003 17:33
- Geografisk sted: Danmark
Hej!
Med hensyn til tegninger, så kig på dette link. Her er vist alt hvad hjertet kan begære af tegninger og manualer.
http://welcome.to/alfa75
MVH
Bjørn Hansen
Med hensyn til tegninger, så kig på dette link. Her er vist alt hvad hjertet kan begære af tegninger og manualer.
http://welcome.to/alfa75
MVH
Bjørn Hansen
Hej,
Med den effekt du kan opnå når du vil kører med std. kompression
mener jeg ikke at det er nødvendigt med oliekøling.
Jeg har selv bygget en turbo på en 2,0 Nord motor med 190 HK uden at have oliekøling af stemplerne.
Kompresionen var dog sænket til 7,5:1 og ladetryk ca. 0,9 .
Det er mere et spørgsmål om at blandingen ikke må blive for mager således at forbrændingstemperaturen ikke bliver for varm og brænder hul i stemplerne.
Mvh.
evk
155V6
164 3,0V6
Med den effekt du kan opnå når du vil kører med std. kompression
mener jeg ikke at det er nødvendigt med oliekøling.
Jeg har selv bygget en turbo på en 2,0 Nord motor med 190 HK uden at have oliekøling af stemplerne.
Kompresionen var dog sænket til 7,5:1 og ladetryk ca. 0,9 .
Det er mere et spørgsmål om at blandingen ikke må blive for mager således at forbrændingstemperaturen ikke bliver for varm og brænder hul i stemplerne.
Mvh.
evk
155V6
164 3,0V6
Hej,
Jeg brugte originale stempler, men fik bearbejdet plejlstængerne således at krydspindslejet blev flyttet 2,5 mm længere ned.
Dette gav en kompressionssænkning fra std. 9,0:1 til de 7,5:1.
Bearbejdningen bestod i at lave et ovalt hul i plejlstangen hvor krydspindslejet er. Der blev herefter lavet et passende ovalt krydspindsleje hvor hullet til selve krydspinden er flyttet 2,5 mm længere ned.
Dette kan selvfølgelig kun lade sig gøre på plejlstænger hvor der er tilstrækkelig med gods tilbage således at der ikke går for meget af styrken i plejlstangen tabt.
Denne bearbejdning blev udført af Westspeed for ca. 7 år siden og kostede dengang ikke mere end 1000-1200 kr.
Dette må siges at være en enkel/billig løsning og har vist sig at holde uden problemer.
Jeg mener dog at kunne huske at der kan anvendes stempler fra en BMW 320 4 cyl. til at sænke kompressionen i en TS motor.
Hvilket jeg har set udført på en 164 TSér.
Mvh.
evk
Jeg brugte originale stempler, men fik bearbejdet plejlstængerne således at krydspindslejet blev flyttet 2,5 mm længere ned.
Dette gav en kompressionssænkning fra std. 9,0:1 til de 7,5:1.
Bearbejdningen bestod i at lave et ovalt hul i plejlstangen hvor krydspindslejet er. Der blev herefter lavet et passende ovalt krydspindsleje hvor hullet til selve krydspinden er flyttet 2,5 mm længere ned.
Dette kan selvfølgelig kun lade sig gøre på plejlstænger hvor der er tilstrækkelig med gods tilbage således at der ikke går for meget af styrken i plejlstangen tabt.
Denne bearbejdning blev udført af Westspeed for ca. 7 år siden og kostede dengang ikke mere end 1000-1200 kr.
Dette må siges at være en enkel/billig løsning og har vist sig at holde uden problemer.
Jeg mener dog at kunne huske at der kan anvendes stempler fra en BMW 320 4 cyl. til at sænke kompressionen i en TS motor.
Hvilket jeg har set udført på en 164 TSér.
Mvh.
evk