Kn-Kit.

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Kn-Kit.

Indlæg af A.Sommer » 31 dec, 2003 06:25

Hejsa igen igen...

Jeg købte først på året et KN-Injektion kit til min kære 75'er..
Men ved monteringen skal man vende LUFTMÆNGDEMÅLEREN ca. 90 grader.
Dette medfører at bilen svinger VOLDSOMT i tomgang.. Jeg har af DOT(dem der importerer KN-KIT til DK) fået af vide, at det nok er lejet i min luftmængdemåler der er slidt og at den derfor ikke kan justerer tomgangen.. Er der andre der har oplevet dette og kan nogen fortælle mig hvor den gummi slange der medfølger skal sidde, desuden er jeg også i tvivl om flexrøret der medfølger, hvor det præcist skal sidde...

Håber på hjælp..



makn
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28 dec, 2003 06:50
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af makn » 31 dec, 2003 07:32

TS´er eller V6?

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 31 dec, 2003 07:33

2.0 TS

Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 31 dec, 2003 07:40

Halløjsa!

Check lige om ikke der er kommet en løs forbindelse i ledningen/stikket under operationen? Svigerfar havde samme symptomer på sin 164'er og det viste sig efter mange gæt at være et dårligt kabel...
Jeg ville dog ikke være glad for at skulle flytte luftmængdemåleren til en position, der er ret meget anderledes end standard. Det kan ikke undgå at have lidt indflydelse på klappens bevægelse - som jo gerne kun skulle afhænge af luft-flowet... Men det kan muligvis justeres væk...

Mvh Bent

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 31 dec, 2003 07:43

Jeg har tænkt på det samme, men fejlen er MEGET konsekvent, uanset om jeg rokker i kablet... Tror det ender med at jeg får lavet en speciel holder der kan fastholde luftmængdemåleren i dens oprindelige position! Ved du om man kan gøre noget ved sin tomgang, når den falder meget efter man har givet en gang hurtigt gang gaz med pedalen.
Altså, hvis jeg holder stille og trykke HURTIGT en gang ned på pedalen, så falder omdr. ned til ca. 600 efter endt gazgivning, for derefter at stige til de ca 800-900 som den skal??? kan man rense en dims eller lign??

Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 31 dec, 2003 08:18

Først: Var problemet der også før du monterede KN-kittet? Hvis nej, så ved du hvor det gik galt...

Ellers så kan der være mange muligheder, men det mest oplagte ville nok være tomgangsventilen, der er monteret på siden af indsugningsplenumet. Prøv at trække stikket af og se om den opfører sig værre?
Ellers kan det typisk være falsk luft, eller måske dårlig spjældkontakt?

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 31 dec, 2003 21:51

Der var/ er ingen problemer, kun når jeg vender luftmængdemåleren...
Hvad er en "dårlig spjældkontakt", og hvordan ser man om man har det?

Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 01 jan, 2004 01:34

Ja - så skal du jo bare have luftmængdemåleren tilbage på plads igen... Det er ikke kritisk om du er nød til at lave lidt længere rørføring mellem den og filteret (forudsat at det selvfølgeligt er i en fornuftig dimension)

Kontakten jeg tænker på sidder på spjældhuset og registrerer når der ikke trædes på speederen (så den skal styre tomgangen...).

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Motor"