Gule koni'er

Fjedre, støddæmpere og ophæng
Besvar
jensebhansen
Indlæg: 163
Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
Geografisk sted: Danmark

Gule koni'er

Indlæg af jensebhansen » 06 okt, 2004 17:52

Hejsa,

Jeg har lige købt et sæt gule koni'er til min 75'er, og da jeg pakkede dem ud slog det mig, at stempelstangen overhovedet ikke er beskyttet som på visse andre dæmpere. Specielt ved forhjulene kunne jeg forstille mig at stempelstangen sidder meget udsat for skidt og sprøjt, som udsætter den øverste pakdåse for meget slid.

Er der nogen, der ved om man kan købe en beskyttende mancet til koni'eren, eller om jeg bare skal montere dem uden videre?



Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 07 okt, 2004 03:21

Hej Jens.

Ja,du er langt fra den eneste der har undret dig over at de ikke følger med Koni'er pr. automatik.Jeg mener ikke engang at de kan købes hos dem i løsvægt.

Håber der kommer andre bud,for dette her er ikke noget jeg er sikker på,men jeg mener at Merkonomen sælger nogle der kan passe.Ellers har det før kunnet lade sig gøre at købe dem hos Powerflex,selv om de ikke reklamerer med dette på deres homepage (kun i sæt sammen med bumpstop).Se dem her : http://www.powerflex.co.uk/bumpstop.asp .Ring og spørg Bruno Hansen Motorsport,han er importør af Powerflex her i landet.

Gider du (når vi har fået dig til at gøre hele arbejdet [;)] ) at give en melding herinde om hvad udfaldet blev af søgen på disse stempelsstangs-beskyttere?Så kunne flere nok bruge info om det.

clarohr
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19 okt, 2003 21:26
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af clarohr » 07 okt, 2004 21:08

Hej Jens
Man kan få løse bælge til forgaflerne på motorcykler. De kan om ikke andet tilpasses.

m thomsen
Indlæg: 36
Tilmeldt: 24 feb, 2004 02:35
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af m thomsen » 08 okt, 2004 08:27

Hej "

Jeg har mont mancheter fra tandstangen på mine koni. virker perfc.
har et sæt gamle gule koni der sidder org mont kapper på.
ved ikke helt hvorfor de ikke har sat dem på de nye.

Mvh M.Thomsen

Burholm
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29 jan, 2005 07:52
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Burholm » 29 jan, 2005 07:55

Du bruger bare de originale bælge fra de gamle originale dæmpere og overfører dem til konierne.

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Hjulophæng"