Reservehjulsbrønd til en AR75.

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
Binde
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15 apr, 2004 08:42
Geografisk sted: Danmark

Reservehjulsbrønd til en AR75.

Indlæg af Binde » 15 apr, 2004 09:15

Hvad gør man med en råden reservehjulsbrønd på en 75.
Jeg har lige demonteret den gamle, hvorefter jeg kørte op til den lokale AR forhandler for at bestille en ny, men forgæves, denne er udgået af reservedels sortimentet.
Jeg fik dog det svar at jeg kunne måle brøndens størrelse, for derefter at købe en uoriginal.

Spørgsmålet er så bare hvor, jeg har været ved de lokale grossister, for at få en brønd med en diameter på ca 63 cm og en dybde på ca 18 cm, men nej de var ikke til megen hjælp da jeg ikke lige havde en aktuel bilmodel at gå efter, er der nogen der ved hvad der passer PLEASE !, jeg vil nødigt til at lave en fra bunden.

Peter Binderup.
ies1.dk@findmail.dk
AR75TS.



jensebhansen
Indlæg: 163
Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jensebhansen » 15 apr, 2004 16:07

Peter,

Jeg reparerede ca. 40% af min egen brønd for ca. 2 år siden, og jeg ved at andre har "sluppet" afsted med at reparere endnu større rustskader på deres reservehjulsbrønd. Brønden er bare meget nemmere at reparere mens den sidder på bilen, for så er der mindre risiko for at den kommer alt for meget ud af facon mens du arbejder på den.

Hvis du vil finden en anden brugt - hvilket der nok er størst sandsynelighed for, så kontakt OPN i Ringe, der kan levere en hel bagagerumsbund for kr. 500,-. Det gode sprøgsmål er så om den er bedre end den du allerede har???

Ellers er ebay måske også et godt sted, men man skal nok være heldig.

Binde
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15 apr, 2004 08:42
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Binde » 16 apr, 2004 10:24

Tak for det Jens.
Men jeg har nu ikke opgivet at finde en ny endnu, lillebror byggede selv en hel brønd op til sin GTV for nogle år siden og fik denne kommentar fra JF-AUTO at hvis han gad kunne han godt få lov til at starte en produktion, de skulle nok sælge dem.
Men set ud fra et tidsmæssigt synspunkt vil jeg nu ud og studere andre biler (de fleste har jo en reservehjuls brønd, medmindre det er et eller sekunda produkt fra frankrig eller lign. der kan de jo finde på at bolte reserve hjulet på motoren, nok for at dæmpe deres ringe motorlyd en anelse).
Der er jo også lige en anden vinkel på dette, jeg er nok ikke den eneste med en rådden brønd, så kunne en sådan findes kunne det nok skabe lykke et andet sted, jagten forsætter i morgen.

Peter Binderup.
ies1.dk@findmail.dk
AR75TS

Gobbel
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23 jul, 2004 19:25
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Gobbel » 15 okt, 2004 01:49

Gør som jeg hvis den er rusten. Fjern den helt. Sparer vægt og mere plads til udstødningen. Og sørg for ikek at kør galt HAHA.

Gobbel
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23 jul, 2004 19:25
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Gobbel » 15 okt, 2004 01:49

Gør som jeg hvis den er rusten. Fjern den helt. Sparer vægt og mere plads til udstødningen. Og sørg for ikek at punkter hehe.

Dan Kenskov
Indlæg: 40
Tilmeldt: 07 okt, 2003 19:13
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Dan Kenskov » 27 okt, 2004 05:44

Peter.
Jeg vil meget gerne høre om du har fundet en alternativ reservehjulsbrønd til din 75'er. Jeg søger selv en til min GTV - dimensionerne er givetvis de samme.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 27 okt, 2004 21:37

Hej Alle - der findes firmaer som handler med "skarings" pladedele (skærmkanter etc.) som har katalog over forskellige dele og bilmodeller. Det må være muligt at finde en brønd med korrekte dimentioner.
På klubbens "Rabatter, der batter..." har Merkonomen skarrings dele, jeg plejer at få rabatten også i andre byer end Roskilde.
Jeg kender ikke Krogslund Autodele (som også har shops i andre byer) men vil tro at de også har skarring dele.

jensebhansen
Indlæg: 163
Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jensebhansen » 27 okt, 2004 22:06

Alle,

Det er endnu muligt at få pladedele til 75'erne, men en reservdelsbrønd har de altså ikke. Jeg ved at Bent Lishmann prøvede at find en til sin racer-gtv, men det var simpelthen ikke muligt. Det var heller ikke muligt at finde en passende brønd fra en anden bil/model :-( Derfor endte han med at lave sin egen.

Et godt sted at checke efter pladedele er iøvrigt www.klokkerholm.com -> Online katalog -> Find Varen.

m thomsen
Indlæg: 36
Tilmeldt: 24 feb, 2004 02:35
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af m thomsen » 30 okt, 2004 06:19

Hej!

Jeg kan kun sige hvis i ikke kan lave en selv . så bor den gamle ud
og lav en glasfiber.Og så nit den i bagefter.
Den er super nem at lave i fiber, da den ikke har slip problemer.
Og så ruster den heller ikke mere .

Mvh M.Thomsen

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Karrosseri"