Lidt gode ideer!

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Lidt gode ideer!

Indlæg af A.Sommer » 19 okt, 2004 21:26

Hejsa allesammen..

SÅ ER DET BESLUTTET...

Pladerne ryger af min alfa 75... indkøbt er en Opel Kadett 1.3 Caravan. FØJ men nøj den var billig..

75'eren skal HAVE HELE TUREN, males OVERalt inkl motorum og al rust laves etc etc..

MEN MEN MEN jeg overvejer at ¨fåmonteret en DTM frontspoiler fra www.alfisti.net same evoluzione sideskørterne og de foreste plastdimser der sidder på forskærmene.

Hva syntes i om det, og hvad mere skal jeg gøre ved min bil... Vi leger lige at pengene ikke er det store problem.. JEG MENER IKKE TUNING!

har også indkøbt komplet Shankle undervogn, bananmanifold og rustfrit forrør fra OneTwoPipe... Regner også med at mellem potten bliver lavet af OneTwo Pipe

Kan siges at dørbunde etc.bliver glasblæst og metalliseret..



Nogle gode ideer..??? den skal være fed uden at blive en blålys brian slæde!!!



jensebhansen
Indlæg: 163
Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jensebhansen » 20 okt, 2004 00:07

Anders,

det lyder da kedeligt, men sådan er det nu engang.

- Når du alligevel er ved at lave hjulophæng, så bør du også skifte alle bøsninger i forhujulsophængingen - inklusiv bøsningerne i de nederste bærearme. Nogle af bøsningerne kan vist fås hos PowerFlex
- skift gummibøsningerne ved castor-stagene til kugle-led fra 105/115'erne: http://denovich.org/alfa/sikand_mti/milano.html -> Replacement of radious arms bushings
- Skift synchromesh ringene i din gearkasse, hvis den er begyndt at blive svær at skifte med - specielt på 2. gear er det et problem. Hvis du har meget tid og/eller penge, så kan du lette gearhjulene i gearkassen: http://denovich.org/alfa/sikand_mti/milano.html -> Transaxel light. Tech.
- Check bagerste hjullejer
- Skift gummibøsning i de-dion til kugleled som på SZ'eren
- Skift gummibøsninger i Watt-led til kugleled

Egebjerg
Indlæg: 225
Tilmeldt: 10 mar, 2004 08:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Egebjerg » 20 okt, 2004 02:08

Jens:

Er disse undervognstips også gangbar på en GTV fra '85?

Det lyder spændende... ;P

Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 20 okt, 2004 02:34

Egebjerg:
Det er fuldstændig samme omgang på en GTV!
Da GTV'en er lavere og lettere end 75'eren er der desuden muligheden for at benytte fx krængningsstabilisatorer fra en 75 som opgradering. Jeg har en fra en 75TS siddende foran på min clubracer. Det er både nemt og billigt [:)]

Egebjerg
Indlæg: 225
Tilmeldt: 10 mar, 2004 08:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Egebjerg » 20 okt, 2004 04:26

Passer krængningsstabilisatorerne over på uden nogen form for modificeringer? Jeg er nemlig ikke så "kreativt" anlangt forstår du ;o)

Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 20 okt, 2004 05:03

Det er nemmere end du tror [:D]

Og for lige at komme tilbage til Anders' tråd:
Du kan overveje at få lavet et par graders negativ camber på bagakselen? Men det afhænger af hvad du vil bruge bilen til bagefter... Som ren gadebil er det nok noget pjat...

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 21 okt, 2004 19:45

Det skal være en ren gadebil , men MEGET racerinspireret..
Jeg har selv overvejet både castorstag (har fået lavet specielle mellemlægsstykker for at undgå at skære i karrossen), og SZ/RZ bøsning i de dion ophænget samt udskiftning af div gummibøsninger til powerflex. Nu er det jo ikke fordi at bilen er rådden eller lign. den skal bare komme til at ligne et suttet bolche..

m thomsen
Indlæg: 36
Tilmeldt: 24 feb, 2004 02:35
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af m thomsen » 26 okt, 2004 08:49

Hej A.Sommer!

du kan da ta en kigger på min 75. den har fået et evo kit. men jeg har dog selv lavet skærme for og bag, da jeg syntes det skal være en del af karossen.http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?id=9700.
Det skal dog siges at det kit ikke var gratis.

Mvh M.Thomsen

Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 26 okt, 2004 17:50

MThomsen - Jeg vil ha dine fælge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Håber du har låsebolte på, for ellers henter jeg dem altså en dag!!!![:)][:)]

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 26 okt, 2004 19:05

har du spartlet det "ind iW karrossen"?? kittet koster godt 10 k

m thomsen
Indlæg: 36
Tilmeldt: 24 feb, 2004 02:35
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af m thomsen » 27 okt, 2004 07:50

Hej A.Sommer!

Nej de er ikke spartlet ind i karrossen. jeg har håndlavet dem i metal alle 4 kanter, og svejst på.Det tog mig små 60 timer og lave dem.

Mvh M.Thomsen

Ole Nielsen
Indlæg: 115
Tilmeldt: 08 aug, 2004 15:32
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Nielsen » 01 nov, 2004 14:17

Hej Anders. Sådan! Held og lykke med projektet. Glæder mig til at se resultatet... Og du overlever nok den Kadett..!?!? Behold farven og så kik nøje på Thomsen´s 75`er, for den er altså bare FLOT.

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 01 nov, 2004 19:19

ATT.Thomsen

Hvad med sideskørterne... er de plast eller har du også lavet dem?? OG hvis de er i plast er de så "lige" til at sætte på en IKKE original evo?

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 01 nov, 2004 19:23

ATT:Thomsen

Hmmm overvejede om man kunne lokke dig til at lave et par forskærme magen til dem på din... Betaler jo gerne lidt jyde dollers for det :)??

m thomsen
Indlæg: 36
Tilmeldt: 24 feb, 2004 02:35
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af m thomsen » 04 nov, 2004 08:27

Hej A.Sommer!

Sideskørterne er i fiber. og de kommer fra italy.
der er lidt tilpasning, men ikke ret meget.
hvis du har tid til at vente lidt på de skærme.
Da jeg skal til at lave støbeforme til hele skærmet. så bliver de lavet i kulfiber, hvis det var noget. men det tager lidt tid.
men ellers kan jeg osse nok lave dem i jern til dig.
min skal nemlig ha hele turen igen, helst den her vinter hvis jeg for tid .har lige lavet min hjulkasser om foran, så de kan spise et sæt 225/35-18 dæk. og lige en ting til hvis din 75´er har soltag. og du skal til og gi den hele turen, så skær lige det foreste del af dine paneler ud ,og før de slanger ud ,som føre vandet fra soltaget ud, de stopper nemlig inde i dørstolpen. så vandet render i dine paneler, ikke smart lavet, men lav lige det om. de skal ud af panelet.og husk lige at org paneler på en 75´er er lavet i 1.1 mm plade og ikke i 0.8 som de uorginale paneler er. så lav dit rust rigtigt [:)]

Mvh M.Thomsen.

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Karrosseri"