Jeg skiftede forleden termostaten på min 2.0 ts, med den gamle nåede tempen næsten aldrig over 70 grader.
Nå, men nu er den til gengæld meget ustabil. Den går hurtigere op til driftstemperatur ca. 95 grader ved alm kørsel, men det underlige er at tempnålen ligesom når et punkt ved de der ca. 95 grader, og så dykker nåler hurtigt tilbage til ca. 70 grader. (Altså termostaten åbner åbenbart ved de 95). Men den cykler op og ned, måske hvert andet minut mellem de 95 og 70. Det kan da ikke være normalt va? Er det mon en defekt termostat jeg har modtaget? Original dele selvfølgelig.
Termostat
Det er ikke unormalt at temperaturen går lidt op og ned, eftersom termostaten åbner og lukker. Og i dag har det været meget koldt, så vandet i køleren bliver hurtigt kølet med.
Alfa har ikke så stor "forsinkelse" bygget ind i temperaturmåleren, som de fleste andre biler. Føleren til måleren sidder på termostaten, så når den åbner, registrerer måleren med det samme temperaturen på vandet fra køleren.
Alfa har ikke så stor "forsinkelse" bygget ind i temperaturmåleren, som de fleste andre biler. Føleren til måleren sidder på termostaten, så når den åbner, registrerer måleren med det samme temperaturen på vandet fra køleren.
Tak for svar drenge. Ved i i øvrigt om der er nogen egentlig procedure for udluftning af kølesystemet? Måske er der luft i? Jeg har bare fyldt væske på, og haft expantions beholderens låg afmonteret, og så klemt på alle store slanger. Det plejer at være tilstrækkeligt på andre biler...
Jeg har så haft blæseren på max, og efterfyldt..