Startspærre i Alfa 156 er den sikker
Startspærre i Alfa 156 er den sikker
<p>Hej ville høre hvor sikker en startspærre er i en alfa 156 </p><p></div></p><p>Er det tilrådeligt at sætte en alarm i bilen, hvis ja hvad vil i anbefale</p>
Det er svært at svare på, men den alm. opfattelse er vel, at startspærren kun kan omgås af en scanner, som sender koder lynhurtigt, hvor så en pludselig passer.
En alarm vil ofte få en tyv til at gå videre til en anden bil, men hvis der synligt er værdigenstande i bilen, tror jeg at en tyv vil smadre en rude, tage tingen og løbe.
En alarm vil ofte få en tyv til at gå videre til en anden bil, men hvis der synligt er værdigenstande i bilen, tror jeg at en tyv vil smadre en rude, tage tingen og løbe.
Som Erik skriver "Tøm bilen før tyven gør det" og hvad angår alarm plejer jeg at bruge en rat lås som du så vender om så du låser den på indersiden, det gør det lige lidt mere besværligt at bryde den op og jeg tror ikke man kan gøre meget andet for hvis de vil stjæle den så gør de det, men lav det så svært som muligt for dem så tager de en anden i stedet for.
Mvh. Svend
Mvh. Svend
Er du sikker på, at bilen ikke har en alarm, GTA var dyreste model 156, og jeg tror at forsikringsselskaberne forlangte alarm i biler i den prisklasse. Spørg evt. en Alfa forhandler eller på det andet alfa site, www.courosportivo.dk der er flere GTA ejere.
Test evt. for alarmen ved at låse bilen med fjernkontrollen, og lås op i dørlåsen og åben døren. Hvis den ikke hyler, så har du ingen alarm.
Test evt. for alarmen ved at låse bilen med fjernkontrollen, og lås op i dørlåsen og åben døren. Hvis den ikke hyler, så har du ingen alarm.
Mange tak for svar, har testet, og der er alarm i bilen, troede bare ikke der var, da det var samme nøgler
som min gamle 156 2.0, derfor var jeg lidt bekymret, super forum og tak for svarene, angående forsikring
har vores biler og hus i alm brand, og den er forsikret til 7400 årligt bor i 4600 området....men vægt afgift
over 7000 årligt hmm dyrt
som min gamle 156 2.0, derfor var jeg lidt bekymret, super forum og tak for svarene, angående forsikring
har vores biler og hus i alm brand, og den er forsikret til 7400 årligt bor i 4600 området....men vægt afgift
over 7000 årligt hmm dyrt
Velkommen og tillykke med din lækre GTA. Forsikringen er rimelig, jeg giver ca. 5000 for min 2,0, også Alm. Brand. Man betaler ikke den løbende afgift efter vægt, men efter benzinforbrug, og 8,X km/l koster. 2,0 TS går officielt 11,8 km/l og koster kr. 4000. Det sjove koster ekstra.
Ældre biler betaler efter vægt og veteranbiler kan 40% af afgiften. Min klassiske AR Spider koster kr. 710 årligt, og kr. 900 i forsikring, så den slags sjov er billig
Ældre biler betaler efter vægt og veteranbiler kan 40% af afgiften. Min klassiske AR Spider koster kr. 710 årligt, og kr. 900 i forsikring, så den slags sjov er billig