Motor dør når jeg kobler ud.

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
allan jarlkov
Geografisk sted: Danmark

Motor dør når jeg kobler ud.

Indlæg af allan jarlkov » 05 maj, 2011 03:13

Har her i takt med at vejret er blevet bedre, haft små problemer med min alfa. Som mange andre indlæg, driller omdrejningerne en gang imellem. Her på det sidst er den begyndt at gå ud, når jeg kobler ud, frem mod en standsning. nogen gange dør den, andre gange er den lige nede og runde 200o/m før den kommer op på de 900 igen, mens nogle gange er der intet at mærke. Så snart den dør, er den lige til at starte igen og køre videre.
Luftmassemåleren er skiftet for 1.5 år siden, så regner ikke med den fejler noget.

Der er intet galt med køretøjet ud over dette.

Mvh Allan :)

elp

Indlæg af elp » 05 maj, 2011 03:40

Lyder unægteligt som snavset luftmassemåler og/eller gasspjæld.
Men det kan være flere andre ting, så start med at få en fejlrapport fra motorstyringen (ECU) i stedet for at skifte dele til den defekte bliver ramt.
Du kan læse om rensning af luftmassemåleren herhttp://www.alfa156.net/fr_index.html?/tech/idle.html

allan jarlkov

Indlæg af allan jarlkov » 09 maj, 2011 04:53

Har ind til videre renset gasspjældhuset, som jeg følte virkede et par dage. Dog er problemet stadig det samme.
Prøver at rense luftmassemåleren, men linket du sendte var til rensning af gasspjældet :)

Skal have den ind til min mekaniker kammeret i den kommende uge, så siger jeg lige hvad fejlrapporten siger.

Mvh Allan

elp

Indlæg af elp » 09 maj, 2011 08:36

Klik på linket, klik dernæst på "Tips", gå ned til "User Tips" i menuen til venstre og klik på 3 punkt, "MAF problem", der er forklaringen på rensing på luftmassemåleren "Mas Air Feeler".

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"